Dodávky nejsou jen pomalé krabice, do kterých se dá naložit spousta věcí. Existuje i několik těch, které dokáží překvapit nejednoho řidiče sportovního auta. Třeba jako tenhle Ford Transit.
Nutno říct, že sice nejde zrovna o „sleepera“, protože hlavně z čelního pohledu je hned jasné, že to není úplně obyčejný Ford Transit. Pod kapotu, na místo původního motoru, totiž dostal zcela nový motor. Ten pochází původně od Nissanu a je kombinací dvojice řadových šestiválců: RB26 a RB30. Základ motoru, respektive jeho blok je RB30, ten však dostal kované písty i ojnice, nové vačky Tomei ale také jinou klikovou hřídel. Vše završila nová hlava právě z RB26.
Už to samo naznačuje, že „nový motor“ nebude nic obyčejného. Upraveno bylo prakticky vše, a celkový výkon je 750 koní a 840 Nm (!!). Tomu pomáhá i vážně velké turbodmychadlo HKS T04Z, které motor přeplňuje tlakem 1,3 baru.
Původní nápravy a další části pohonného ústrojí z Transitu by zcela jistě nebyly schopny takové hodnoty zvládnout a tak se upravovalo dál. Za motorem je zcela nový odlehčený setrvačník, spojka Exedy a manuální převodovka z Nissanu GT-R R34, která výkon přenáší pomocí nového hnacího hřídele na zadní nápravu se samosvorným diferenciálem.
Auto je samozřejmě upraveno i designově, ale spíše funkčně, nikoliv „rychle a zběsile“. Nárazníky i kapota se dají rychle a jednoduše v případě potřeby sundat. Široká kola si vyžádala nástavce blatníků a nový je lak. Matná černá celkovou úpravu Transitu skvěle doplňuje.
Kompletní detaily stavby se dočtete ZDE.