Ford nabídne zákazníkům plug-in hybridní variantu modelu Ranger. Nový Ford Ranger Plug-in Hybrid zkombinuje schopnost jízdy na elektřinu s všestranností a užitnými vlastnostmi, jež zákazníci od nejprodávanějšího pick-upu v Evropě očekávají.
Výroba historicky prvního Rangeru Plug-in Hybrid bude zahájena koncem roku 2024, dodávky zákazníkům se rozběhnou počátkem roku 2025. Nový model bude znamenat významný krok vpřed v plánech značky Ford nabízet zákazníkům v segmentu středně velkých pick-upů celou škálu variant pohonu.
Majitelé vozů Ford Ranger Plug-in Hybrid budou také moci využívat ekosystém Ford Pro, který zjednodušuje přechod na elektromobily díky integrovaným řešením nabíjení, softwaru i služeb.
„Ranger Plug-in Hybrid pomůže zákazníkům vykročit do elektrifikované budoucnosti. Nabízí ještě více jistoty a schopností a zároveň udrží Ranger v čele inovací a na vedoucí pozici v segmentu pick-upů střední velikosti,“ řekl Hans Schep, generální ředitel Ford Pro v Evropě.
Díky kombinaci zážehového motoru Ford EcoBoost o objemu 2,3 l s elektromotorem a trakční akumulátor nabídne Ranger Plug-in Hybrid vyšší točivý moment než jakýkoli jiný Ranger. Zároveň umožní jízdu v čistě elektrickém režimu, přičemž cílová hodnota dojezdu na jedno nabití má přesáhnout 45 kilometrů. Schopnost jízdy na elektrický pohon otevírá nové možnosti pro majitele firem v rostoucím počtu měst s nízkoemisními zónami.
Cílová hodnota nejvyšší dovolené hmotnosti brzděného přívěsu byla pro Ford Ranger Plug-In Hybrid stanovena na 3500 kg – tedy stejně jako u ostatních modelů řady Ranger.
Ford Ranger Plug-in Hybrid přinese také palubní zdroj Pro Power Onboard, který umožňuje například na staveništi nebo v odlehlém tábořišti napájet elektrické nářadí a spotřebiče s vysokým odběrem. Zásuvky jsou zabudované v nákladovém prostoru i v kabině. Hlučné, neskladné a těžké generátory tak mohou zůstat doma a na korbě zůstane více místa pro ostatní nářadí a vybavení.
Vedle toho, že zákazníkům poskytne elektřinu „na požádání“, nabídne Ford Ranger Plug-in Hybrid rovněž několik EV režimů, jejichž prostřednictvím mohou řidiči určovat, kdy a jak bude vůz využívat elektřinu z trakčního akumulátoru.
V Rangeru Plug-In Hybrid nebude chybět ani pohon všech kol, přepínatelné jízdní režimy či moderní asistenční a bezpečnostní funkce.
„Naši zákazníci chtějí elektrifikovaná vozidla s vynikajícími provozními vlastnostmi a přijatelnými náklady na vlastnictví, ale nikoliv na úkor toho, co mají na svých pick-upech rádi,“ řekl Schep. „Ranger Plug-in Hybrid přináší to nejlepší z obou světů pro práci, zábavu i rodinu – umožňuje jízdu na elektrický pohon s nulovými výfukovými emisemi na krátkých trasách nebo hybridní výkon, který mu uděluje neuvěřitelné schopnosti v terénu, při přepravě nákladů a tahání přívěsů. A díky Pro Power Onboard mohou majitelé Rangeru poprvé snadno napájet spotřebiče na odlehlých pracovištích a tábořištích.“