Elektrifikované motorizace EcoBoost Hybrid (mHEV) z nabídky Fordu bude možné kombinovat také se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Zákazníkům, kteří upřednostňují samočinné řazení, se tak otevírá možnost snížit svoje emise CO2 i výdaje za pohonné hmoty díky 48V mild-hybridní technologii Fordu. V nabídce na českém trhu se tato kombinace objeví již v březnu letošního roku.
Sedmistupňový „automat“ je k dispozici zájemcům o modely Puma a Fiesta s motorizací 1.0 EcoBoost Hybrid (mHEV). Jízda s ním klade na řidiče menší nároky, zejména v městském provozu s častým zastavováním. Plynulé a rychlé řazení navíc vhodně doplňuje elektricky podporovaný zátah hybridního pohonu a umocňuje tak řidičsky atraktivní charakter těchto vozů.
Technologie Ford EcoBoost Hybrid (mHEV) využívá řemenem poháněný integrovaný startér/generátor, který při brzdění a jízdě setrvačností zachycuje energii a ukládá ji ve formě elektřiny do 48voltové lithium-ion baterie. Startér/generátor přitom dokáže fungovat také jako elektromotor a v případě potřeby asistovat motoru spalovacímu. Podle konkrétní situace je výsledkem lepší dynamika, nebo nižší spotřeba paliva.
Navýšení točivého momentu
V případě potřeby navýší startér/generátor celkový točivý moment hnací soustavy až o 20 Nm, což se projevuje pohotovějším pružným zrychlením.
- Ve srovnání s nehybridní variantou má Puma 1.0 EcoBoost Hybrid (mHEV) 92 kW/125 koní se 7st. autom. převodovkou téměř o čtyři procenta lepší pružné zrychlení
- Puma 1.0 EcoBoost Hybrid (mHEV) 114 kW/155 koní se 7st. autom. převodovkou akceleruje z nuly na 100 km/h za 8,7 sekundy
- V režimu Sport řadí Puma EcoBoost Hybrid (mHEV) se samočinnou převodovkou vyšší rychlostní stupně později, čímž posiluje sportovní dojem z jízdy
- Podřazení až o tři stupně přispívá k rychlejšímu předjíždění
Nahrazení točivého momentu
V režimu nahrazení točivého momentu poskytuje integrovaný startér/generátor točivý moment až 24 Nm, čímž ulevuje spalovacímu motoru a snižuje tak spotřebu paliva. Kombinace motoru EcoBoost Hybrid (mHEV) a samočinné převodovky je obzvláště vhodná do městského provozu, kde opakované zastavování a rozjíždění umožňuje zachycovat a znovu využívat energii.
- Puma EcoBoost Hybrid (mHEV) a Fiesta EcoBoost Hybrid (mHEV) se 7st. automatem přinesou podle předběžných výpočtů snížení emisí CO2 v cyklu WLTP o více než pět procent (oproti ekvivalentním verzím s motorem 1.0 EcoBoost)
- Sedmistupňová automatická převodovka usnadňuje udržování motoru v optimálním rozsahu otáček
Automatická volba
Spojení dvouspojkové převodovky s hybridním pohonem přináší zákazníkovi přednosti obou technologií současně a zároveň rozšiřuje nabídku úsporných hybridních modelů pro zákazníky, kteří dávají přednost samočinnému řazení.
Přednosti automatu:
- Dvouspojková konstrukce sedmistupňové samočinné převodovky zajišťuje plynulou akceleraci bez prodlevy během řazení rychlostních stupňů
- Automatické převodovky mohou být obzvlášť přínosné pro řidiče s pohybovým omezením
- Dvoupedálová obsluha vyžaduje od řidiče méně úkonů, zejména v městském provozu
Elektrizující modelová řada
Ford Puma EcoBoost Hybrid (mHEV) a Fiesta EcoBoost Hybrid (mHEV) jsou dva ze 17 elektrifikovaných modelů, které bude Ford v Evropě nabízet ke konci letošního roku.
Rozšířená funkčnost asistenčních systémů:
- Sedmistupňová samočinná převodovka umožňuje zavést do modelů poháněných technologií EcoBoost Hybrid (mHEV) některé nové funkcionality:
- Funkce Stop & Go pro adaptivní tempomat, která dokáže vůz zcela zastavit i ho znovu automaticky uvést do pohybu, pokud zastavení není delší než tři sekundy
- Start na dálku prostřednictvím aplikace FordPass
„Rozšíření nabídky o kombinaci pohonu EcoBoost Hybrid (mHEV) se sedmistupňovou samočinnou převodovkou je další krok v realizaci našeho záměru zpřístupnit elektrifikaci všem zákazníkům,“ říká Roelant de Waard, ředitel divize osobních vozů, Ford of Europe.