V květnu to bude rok, kdy italská automobilka Ferrari přivedla na svět absolutní vrchol své nabídky, tedy model Ferrari SF90 Stradale. Ten z pomyslného trůnu sesadil model LaFerrari a ukázal, že to Italové s hybridy myslí vážně a také, že s nimi umí nevídané věci.

Vraťme se ale na chvilku k LaFerrari. Když jej automobilka představila, záhy se začaly, hlavně na sociálních sítích, objevovat reakce, které tvrdily, že jakákoliv elektrifikace je prvním hřebíčkem do superpsortovní rakve. Jenomže se ukázalo, že to není pravda a s nástupem Ferrari SF90 Stradale automobilka jen potvrdila, že elektrifikace nutně nemusí znamenat zlo podporované Gretou Thunberg.

Na trati se utkají Ferrari Enzo a Ferrari LaFerrari. Které z nich závod vyhraje?

Ferrari popisuje SF90 Stradale jako technicky nejvyspělejší a nejlépe zrychlující silniční model historie. Něco na tom bude. O jeho pohon se totiž stará dvakrát přeplňovaný motor V8 o objemu 3990 cm³, jehož výkon je 780 koní a točivý moment 800 Nm. To by ale na ty výše zmíněné superlativy bylo málo. Proto automobilka přidala ještě trojici elektromotorů, dva jsou vpředu a jeden vzadu mezi motorem a převodovkou. Energii jim dodává baterie s kapacitou 7,9 kWh.

Celkový výkon soustavy je rovných 1000 koní, díky čemuž umí auto z klidu na 100 km/h zrychlit za pouhých 2,5 sekundy. Na 200 km/h to zabere jen 6,7 sekundy a maximální rychlost se díky elektronice zastaví až na 341 km/h. Elektřina pomáhá hlavně mocnému osmiválci, ale SF90 Stradale umí na elektřinu i jet, dokonce až 26 kilometrů. 🙂  

Asi se shodneme na to, že se Ferrari tento model opravdu hodně povedl. Jenomže zajímavý není jen výsledek, tedy auto jako takové, ale i cesta, která k němu vede. Proto automobilka natočila krátké video, ukazující všechny důležité části především ruční výroby. Ve videu nepadne ani slovo, ale přesto budete perfektně rozumět každému záběru a všemu, co se v nich odehrává.

Udělejte si dobrou kávu a pohodlí, tohle video za to rozhodně stojí!

Jak se vyvíjela “superFerrari”? Podívejte se na 250 GTO, 288 GTO, F40, F50, Enzo, LaFerrari i SF90 Stradale