O tom, že motor s přibývajícími kilometry, vůlemi a opotřebením ztrácí svůj původní výkon, netřeba nijak spekulovat. Tak to prostě je. Kolik výkonu ale ztratil třeba italský supersport Ferrari Testarossa?
Tento italský supersport z přelomu osmdesátek a devadesátek (vyráběl se mezi lety 1984 – 1996) měl uprostřed uložený plochý motor V12 . Jeho objem byl 4942 cm³ a výkon vrcholil 291 kW/395 koňmi při 6300 ot./min. Maximum točivého momentu bylo 490 Nm. Vše se přenášelo prostřednictvím manuální převodovky na kola zadní nápravy.
Ale jaký výkon nabídne auto po 32 letech nevelkého provozu? To se rozhodli zjistit v Americe. Auto dali na motorovou brzdu a začali měřit. A výsledek vůbec není špatný. Naměřeno bylo 239 kW/326 koní na kolech, což znamená (pokud budeme počítat teoretickou ztrátu mezi koly a klikovou hřídelí motoru ve výši 15 – 18 %) ne méně než 275 kW/374 koní na klikovém hřídeli.