Ferrari GTC4Lusso: FF se dočkalo rozsáhlého faceliftu

Od Jan Karlík | 10. 2. 2016 1

Podle prvních informací to vypadalo, že se Ferrari chystá na letošním ženevském autosalonu představit lehce modernizovanou podobu svého čtyřsedadlového a čtyřkolkového modelu s názvem FF. Vypadalo to, že v rámci omlazovací kůry dostane nové světlomety, lehce upravený nárazník a možná upravený výkon. Toho všeho jsme se dočkali, nicméně úprav je daleko víc.

Na FF se změnilo téměř vše a to včetně jeho názvu. Zapomeňte dvojici písmen a zapamatujte si označení GTC4Lusso. Designéři poměrně výrazně přepracovali vzhled, pozměnili aerodynamiku, vylepšen byl rovněž interiér, a ve výsledku došlo i na zvyšování výkonu. Pro jízdní výkony je důležitý fakt že GTC4Lusso dostalo také řiditelnou zadní nápravu. Díky tomu můžeme očekávat daleko hbitější a lepší výkony v zatáčkách. Ferrari chce i u takto koncipovaného modelu dbát na to, čím je Ferrari nejzajímavější.

Přečtěte si také:  Subaru Forester přichází s vylepšením pro nový modelový rok. Má nový předek i EyeSight

Neměli byste mít ani větší problém od sebe tyto dva modely rozeznat. Na přední části vás zaujme upravená kapota, přepracovaný nárazník s větší mřížkou chladiče. Dále jsou nové boční panely a na zadní straně jsou největší změnou nová zdvojená světla nebo velký difuzor. A protože se tu bavíme o Ferrari, nejsou to jen pozlátka abyste mohli dělat ramena na souseda, že máte novější model. Většina provedených úprav má svou důležitou roli v aerodynamice. Hlavní změnou v interiéru je kompletně nový 10″ centrální displej infotainmentu. Interiér nabídne nové a luxusnější materiály, jejichž kvalita se měla o něco zlepšit.

Daleko zajímavější jsou ale změny na technice vozu. Dvanáctiválec o objemu 6,3 litru posílil z původních  660 koní (485 kW) na výsledných 690 koní (507 kW) a točivý moment narostl na 697 Nm. Složitý pohon všech kol, který disponuje dvojicí výstupů od klikové hřídele, zůstal zachován. Zlepšilo se také zrychlení z nuly na 100 km/h, to je nyní otázkou 3,4 s a ručička rychloměru se zastaví na 335 km/h.

Přečtěte si také:  BMW M8 Competition má po faceliftu. Motor zůstal, design je jen decentně učesaný

A nakonce mezi zadními koly najdete nově E-Diff ovládaný systémem Side Slip Control, takže driftování bude zase o něco snažší (samožřejmě jsem chtěl napsat průjezd zatáčkou čistou stopou). Nově může GTC4Lusso mít také magnetoreologické adaptivní tlumiče. K oficiálnímu představení dojde na autosalonu v Ženevě a cena bude samozřejmě správně maranellská