Faceliftovaný Hyundai i30 v běžné verzi už je představený a už se v Nošovicích vyrábí. Tajemství je ale zatím podoba i detaily nového, rychlého i30 N. Automobilka ho ale už pilně testuje, nejnověji bylo eNko zachyceno na okruhu Nürburgring s novou dvouspojkovou převodovkou N DCT.
Hyundai i30 N je prvním ostrým modelem korejské značky a od svého uvedení sbírá jedno ocenění za druhým. Týká se to jak chvály od odborné veřejnosti a novinářů, tak i od zákazníků a řidičů, kteří měli možnost se s autem svézt. Nabídka sportovní divize značky N se mezitím rozšířila a dále se rozšiřovat bude, takže se máme nač těšit. O to zvědavější jsme na facelift i30 N, jenž by měl oficiálně přijít v roce 2021.
To, co se zatím ví, je fakt, že kromě manuální převodovky dostane eNko i automatickou, respektive dvouspojkovou osmistupňovou převodovku N DCT. A právě i tuto verzi je možné pozorovat na německém okruhu Nürburgring a v jeho okolí. Hyundai tady totiž má své vývojové a testovací centrum.
Hyundai chystá další modely N: až 250 koňové i20 N či 340 koňový Tucson N
Převodovka by ale neměla být „jen automat“. Naopak by měla – po vzoru Hyundai Veloster N DCT – umět i několik unikátních věcí. Tisková zpráva o nich hovoří takto: „Převodovka N DCT nabízí funkce známé z videoher pro ještě větší potěšení z jízdy. N Grin Shift (NGS) zvyšuje točivý moment o 7 procent z 353 Nm na 377 Nm prostřednictvím krátkodobého nárůstu plnicího tlaku po dobu 20 sekund a urychluje reakce převodovky. N Power Shift (NPS) se navíc aktivuje, jakmile vůz zrychluje s více než 90% otevřením škrticí klapky. Funkce potlačuje pokles točivého momentu při řazení vyšších převodových stupňů, aby byl maximalizován přenos hnací síly na vozovku. Overboost tak funguje i při řazení.“
To ale není vše, v tiskové zprávě se lze dočíst také následující: „Převodovka N DCT je vybavena také funkcí N Track Sense Shift (NTS), která se automaticky aktivuje, jakmile rozpozná optimální provozní podmínky pro dynamickou jízdu. Převodovka díky této funkci optimalizuje sportovní výkony řazením správných převodových stupňů ve správný okamžik stejně jako profesionální závodní jezdec.“
Jakkoliv je nová převodovka opravdu chytrá, nemusíme se prý bát toho, že by nahradila tu manuální. Hyundai chce prý ve svých modelech nabízet manuální převodovky co nejdéle to půjde.