Společnost Ford Motor Company přivezla na letošní autosalon v Ženevě svoje nejnovější sportovní modely: nový Ford Focus RSFord GT. Pro Focus RS je ženevský autosalon veřejným debutem, Ford GT se zde představuje v evropské premiéře.

Ženevského představení sportovních novinek značky Ford se zúčastnil i legendární pilot Formule 1 Johnny Herbert. Společnost zde vystavuje také své další sportovní modely: nový Focus ST, který je poprvé k dispozici i se vznětovým motorem, velmi oceňovanou Fiestu ST a rovněž nový Ford Mustang.

„Řada sportovních vozů Ford vystavovaná v Ženevě sahá od kompaktního hatchbacku až po supersport. Vzhledem k tomu, že do roku 2020 uvedeme 12 nových sportovních modelů, máme před sebou skvělé období pro všechny vyznavače sportovních automobilů,“ řekl Jim Farley, výkonný viceprezident Ford Motor Company a prezident Ford of Europe, Middle East and Africa. „Vášeň pro sportovní vozy koluje Fordu v žilách a naším posláním je zpřístupnit je co nejširšímu okruhu lidí.“

„Ford zároveň uvádí pozoruhodné nové produkty jako nový Ford Edge i program prémiových produktů a služeb Ford Vignale,“ dodal Farley.

Focus RS třetí generace se pyšní inovativním systémem pohonu všech kol Ford Performance All-Wheel-Drive. Jako první model řady RS nabídne funkci Launch Control a přepínatelné jízdní režimy Drive Mode. Nový Ford GT je supersportovní automobil s odlehčenou konstrukcí, pokročilou aerodynamikou a technologií EcoBoost.

Oba modely vyvinul nově založený tým Ford Performance, v němž se sjednotily divize Ford SVT, Team RS a Ford Racing. Ford Performance bude vyvíjet speciální sportovní modely, díly i doplňky, ale také inovace a technologie pro běžnou produkci značky Ford. Tým plánuje uvést do roku 2020 na trh nejméně 12 sportovních modelů.

Výstavní premiéru mají v Ženevě i nové závodní speciály značky Ford s motorem EcoBoost. Ford Fiesta R2 se stane prvním soutěžním vozem s motorem o objemu 1,0 l homologovaným ve své kategorii. Závodní monopost Formule MSA je přirozenou evolucí úspěšného vozu Formule Ford.

ford-performance-modelova-rada-fiesta_st-focus_st-GT-Mustang_gt-raptor

Nový Focus RS

Systém pohonu všech kol Ford Performance All-Wheel-Drive (AWD) s dynamickým vektorováním točivého momentu dokáže poslat na zadní kola až 70 procent hnací síly. Přepínatelné jízdní režimy Drive Mode umožňují přizpůsobit vlastnosti vozu záměrům řidiče. Vedle režimů Normal, Sport a Track je k dispozici také speciální režim Drift Mode pro kontrolovanou jízdu přetáčivým smykem na závodní dráze.

Přečtěte si také:  Český trh s ojetinami se meziročně propadl o 53 miliard korun. Rostl online prodej

K co nejrychlejšímu a nejefektivnějšímu rozjezdu z místa pomůže funkce Launch Control. Po její aktivaci se systémy vozu nastaví tak, aby umožnily maximální akceleraci na daném povrchu vozovky. Řidič zvolí funkci Launch Control v menu na přístrojovém štítu, zařadí první rychlostní stupeň, sešlápne plynový pedál a uvolní spojku. Vůz následně automaticky reguluje točivý moment motoru, rozdělení hnací síly mezi jednotlivá kola i nastavení protiprokluzového systému a tlumičů pérování tak, aby dosáhl nejlepší akcelerace, jaká je na aktuálním povrchu možná.

Přeplňovaný motor 2.3 EcoBoost dosahuje výkonu více než 235 kW/320 koní. I proto dostal nový Focus RS výkonnou brzdovou soustavu se čtyřpístkovými třmeny Brembo a chlazenými předními kotouči o průměru 350 mm, stejně jako karoserii aerodynamicky optimalizovanou s ohledem na ovladatelnost a stabilitu ve vysokých rychlostech.

Nový Focus RS je již 30. modelem nesoucím legendární označení RS („Rallye Sport“). K jeho předchůdcům patří mimo jiné Escort RS 1600 z roku 1970, přeplňovaná Sierra RS Cosworth z roku 1985 nebo Escort RS Cosworth z roku 1992.

Nový Ford GT

Vrchol modelové řady Ford Performance má aerodynamicky propracovanou karoserii z uhlíkových vláken a motor EcoBoost V6, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Díky tomu nabídne jeden z nejpříznivějších poměrů výkonu k hmotnosti mezi všemi sériově vyráběnými automobily. Z inovací vyvinutých pro nový Ford GT budou v budoucnu těžit i mnohé jiné modely značky Ford.

Nový Ford GT je poháněn dosud nejvýkonnějším produkčním motorem EcoBoost, spřaženým se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Jeho nejvyšší výkon přesahuje 440 kW (600 koní). Skelet a vnější panely karoserie jsou vyrobené z uhlíkových vláken, přední i zadní pomocný rám z hliníku. Odlehčená konstrukce má pozitivní vliv na akceleraci, ovladatelnost, brzdný výkon, bezpečnost i hospodárnost vozu.

Aerodynamické prvky nového Fordu GT snižují odpor vzduchu a zvyšují přítlačnou sílu. Vyspělý podvozek ve stylu závodních vozů umožňuje nastavit světlou výšku podle potřeby. Brzdové kotouče jsou vyrobené z karbon-keramického kompozitu. Nový Ford GT se stane jedním z nejexkluzivnějších vozů v historii značky Ford – bude se vyrábět jen v omezeném počtu.

Nový Focus ST

Ve formě pětidveřového hatchbacku i kombi nabízí nový Focus ST ještě vyváženější jízdní vlastnosti a poprvé také výběr ze dvou výkonných motorů, zážehového a vznětového.

Přečtěte si také:  Test Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid (2021)

K dokonalejšímu chování na silnici přispělo zvýšení tuhosti přední části skeletu, nové přední pružiny, sportovnější naladění tlumičů pérování a upravená kalibrace elektrického posilovače řízení.

Kromě osvědčeného zážehového motoru 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW/250 koní si zájemci o nový Focus ST mohou nyní zvolit také nový vznětový motor 2.0 TDCi s výkonem 136 kW/185 koní a točivým momentem 400 Nm dostupným v 2000-2750 ot./min.

Nový model se vyznačuje sportovnějším a agresivnějším vzhledem. Nabízí také nejmodernější asistenční, komfortní a komunikační funkce včetně systému SYNC 2, adaptivních předních světlometů nebo systému upozornění na jiná vozidla při couvání do silnice.

2015_Ford-Focus-ST-01

Fiesta ST

Nedlouho po svém uvedení na trh v roce 2013 se Fiesta ST etablovala jako jeden z nejúspěšnějších malých sportovních hatchbacků. Jen za první rok v prodeji nasbírala více než 20 různých ocenění.

Nejvýkonnější verzi nejprodávanějšího malého vozu v Evropě pohání přeplňovaný zážehový motor 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW/182 koní. K oceňovaným jízdním vlastnostem vozu přispívá nejen speciálně naladěný sportovní podvozek a brzdová soustava, ale také vylepšený systém vektorování točivého momentu a elektronický stabilizační systém se třemi přepínatelnými režimy.

Ford Fiesta_1

Nové závodní vozy Ford

Ford Fiesta R2 bude první soutěžní automobil homologovaný podle nových pravidel Mezinárodní automobilové federace, která umožňují nasazovat v soutěžní kategorii R2 vozy poháněné motorem o objemu 1,0 l. Fiestu R2 vyvinula společnost M-Sport za podpory Fordu. Největší rozdíly oproti sériovému provedení jsou v brzdách, podvozku a převodovce. Smyslem vozu je poskytnout mladým jezdcům z celého světa perfektní odrazový můstek k nastartování kariéry v soutěžním sportu.

Závodním vozem MSA otevírá Ford novou kapitolu v historii svých juniorských monopostů. Automobil má šasi odpovídající kategorii Formule 4 a motor 1.6 EcoBoost o výkonu 118 kW/160 koní. Formule MSA je šampionát akreditovaný Mezinárodní automobilovou federací. Jedná se o přirozenou evoluci velmi úspěšného seriálu Formule Ford.

Nový Ford Mustang

Poprvé za více než 50 let od zahájení výroby se Ford Mustang prodává v Evropě. Nový model nabízí vynikající úroveň dynamiky i kultivovanosti. Evropská verze dostala mírně odlišné provedení třídílných zadních LED svítilen a vnějších zpětných zrcátek.

Evropští zájemci o nový Ford Mustang se mohou rozhodovat mezi motorem 2.3 EcoBoost (231 kW a 434 Nm) a 5.0 V8 (307 kW a 524 Nm), šestistupňovou manuální nebo samočinnou převodovkou a karoserií Fastback či Convertible. Mustangy dodávané na evropský trh jsou sériově vybaveny sportovním podvozkem Performance Pack.

Přečtěte si také:  Rallye Dakar 2021: Aleš Loprais v první etapě na druhém místě

Standardní výbava dále obsahuje 19palcová kola z lehké slitiny, sportovní brzdy nebo systém SYNC 2 s osmipalcovou dotykovou obrazovkou a hlasovým ovládáním. V nabídce barev karoserie nechybí výrazné odstíny oranžová Competition a speciální třívrstvý žlutý lak Triple.