zeneva-2019-peugeot-208- (1)

Nový Peugeot 208 byl v pondělí 2. března zvolen v Ženevě evropským automobilem roku. Porota složená z 60 novinářů evropského motoristického tisku ocenila nabídku motorů, v níž si zákazníci mohou vybrat mezi elektrickým, benzínovým a naftovým pohonem. Porotci dále ocenili odvážný design a technologie automobilu.

Tento nejprodávanější vůz značky je prvním zástupcem „dvojkové“ řady, který toto prestižní ocenění získal. Nový Peugeot 208 je již 6. vozem značky Peugeot, který byl trofejí Auto roku oceněn. Na finalisty se můžete podívat zde.

Nový Peugeot 208 zcela převrací principy svého segmentu. Díky nabídce verze s elektromotorem nebo spalovacím motorem dává budoucímu řidiči svobodu volby. Vnější design vozu zahrnuje nejnovější znaky značky Peugeot, jako jsou LED světlomety s 3 „drápy“, zatímco podběhy kol a zadní blatníky důmyslně evokují Peugeot 205. Peugeot i-Cockpit (zvýšená přístrojová deska, kompaktní volant a dotykový displej) inovuje a přichází s 3D digitální přístrojovou deskou, který je nejen efektní, ale také zvyšuje bezpečnost.

Dvojtest Peugeot 208 Active Puretech 75 a 208 GT Line Puretech 130 (2020)

Tento bestseller značky nyní získal i cenu Car of the Year 2020. Nový Peugeot 208 si od uvedení na evropský trh v říjnu 2019 objednalo již téměř 110 000 zákazníků, 15 % z nich si zvolilo verzi s elektromotorem. Ve Francii se nový Peugeot 208 stal nejprodávanějším osobním vozem na trhu.

„Jsem velmi hrdý na to, že nový Peugeot 208 získal cenu Auto roku 2020. Tato trofej je oceněním vynikající práce a nasazení všech týmů značky Peugeot a skupiny PSA. Je to poprvé, co cenu získal Peugeot dvojkové řady! V současné době jsou tak na trhu tři modely Peugeot s tímto oceněním, a to Peugeot 208, 3008 a 308. Ukázala se rovněž správnost strategie značky ‚power of choice‘. Naši zákazníci si nyní budou moci vybrat mezi elektrickým ‚Autem roku‘ Peugeot e-208 a „Autem roku“ Peugeot 208 se spalovacím motorem,“ prohlásil Jean-Philippe Imparato, ředitel značky Peugeot.

Peugeot vstupuje se šesti trofejemi mezi tři nejúspěšnější značky z hlediska počtu získaných ocenění Car of the Year. Peugeot 208 oceněný v roce 2020 navazuje na SUV 3008, které cenu získalo v roce 2017, a kompaktní hatchback 308, který zvítězil v roce 2014, dále na 307 roku 2002, 405 roku 1988 a 504 roku 1969. Tato prestižní trofej doplňuje dvanáct dalších mezinárodních cen, které Peugeot 208 již získal.

Přečtěte si také:  Depozitář Porsche muzea ukrývá opravdové skvosty. Je tu na 450 aut

Car of the Year je nejprestižnějším oceněním v automobilovém světě. Porotu tvoří 60 motoristických novinářů z 23 evropských zemí. Anketa, která vznikla v roce 1964, je také nejstarší v Evropě.

zeneva-2019-peugeot-208- (2)

V porotě je i zástupce České republiky, novinář Jiří Duchoň. Ten se podělil o své hodnocení, které si můžete přečíst níže:

BMW řady 1

Výrazně prostornější a praktičtější než předchůdce. Nová jednička krásy možná mnoho nepobrala, ale je dobře patrná snaha konstruktérů o co nejlepší naladění podvozku, aby pro tradiční uživatele byl přechod ze zadního na přední pohon snesitelnější. Na danou koncepci vynikající jízdní vlastnosti. Bezpečnostní a komfortní výbava jako ve voze o několik kategorií větším.

Ford Puma

Nová Puma dokazuje, že i dnes lze přijít dokonce I v kompaktním segmentu se zajímavými nápady. Jde především o vyplachovatelnou vanu v zavazadlovém prostoru a poddajný horní kryt. Vynikající podvozek a zdařilý tříválec s efektivně pracujícím mild hybridním systémem zajišťují překvapivě opojné jízdní zážitky. Poněkud spartánský prostor pro cestující vzadu.

Peugeot 208

Nový Peugeot je překrásným místem pro život, kam se budete rádi vracet. Peugeot prokázal překvapivou odvahu po stránce designu i funkcionality, takže je nový P208 na silnici skutečným zjevením. Originální palubní deska s 3D palubní deskou je moderní, svěží a zábavná, ale poloha volantu vyžaduje zvyk. Výborná ovladatelnost a manévrovatelnost. Poměrně málo místa na zadních sedadlech.

Porsche Taycan

Taycan je jednoznačným vrcholem vývoje automobilu na elektrický pohon, nicméně stále není jasné, jestli je to perspektivní cesta vývoje. Zajímavá alternativa k dnešním sportovním vozům, ale s ohledem na malý dojezd při rychlé jízdě určená pouze pro omezené spektrum uživatelů. Ani dokonale naladěný podvozek i poháněcí systém bohužel nepotlačí ohromnou hmotnost, tlačící vůz ze zatáčky.

Renault Clio

Poněkud sterilní design karoserie i jejího interiéru. Na druhou stranu se cestující v novém Clio díky prostornému interiéru a nastavení mechanických skupin cítí jako ve voze vyšší třídy. Výkonné čtyřválcové motory a premiéra hybridního systému Renault: funguje velmi dobře! Volba pro konzervativní zákazníky, kterým může nové Clio posloužit dokonce jako rodinný vůz.

Tesla Model 3

Ani tato Tesla nepůsobí jako výrobek vyspělé automobilky. Při jízdě jsou cítit a slyšet nepřirozené deformace a pohyby karoserie. Na druhou stranu Tesla ve svém Model 3 zcela novým způsobem definovala automobil po stránce konceptu interiéru, z nějž zmizely všechny rudimenty vozu se spalovacím motorem. Palec nahoru za příznivou cenu základního provedení.

Toyota Corolla

Přečtěte si také:  V Rusku si postavili vlastní verzi Tesly Cybertruck. Na pohled vypadá podobně, ale není to elektromobil

Již se nemusíte stydět koupit si Corolla, ani pokud je vám méně, než řekněme 60 let! Nová Corolla nabízí svěží design, prostorný interiér a tři druhy karoserie na výběr. Hybridní pohonné ústrojí má naprosto přirozený projev: vlastně o něm ani nevíte a má nízkou spotřebu benzínu. Kvůli vrcholnému ústrojí Dynamic Force s výkonem 184 ps se dnes konkurence ptá: proč jsme s vývojem hybridů nezačali dřív…?

coty-2020-logo