Upřímně bychom teď nechtěli být v roli jakékoliv automobilky. Bude tedy zákaz spalovacích motorů v Evropě? Jak to bude se syntetickými palivy? Budou zákazníci vůbec chtít elektromobily? A co dělat s tím, že je zatím moc nechtějí a jde spíš o zábavu pro pár lidí? Byť tedy jejich prodeje pořád, ale jen velmi pozvolně rostou. Řešit to aktuálně musí i Porsche, které mělo s elektromobilitou jasné plány: „Do roku 2023 budou elektromobily v prodejích zastoupeny z 80 %.“ No, to se nepovedlo. Teď Porsche tento plán posunulo na rok 2030, ale zároveň nechává volbu na zákaznících.
„Přechod na elektromobilitu trvá výrazně déle, než jsme si ještě před pěti lety mysleli. Jakkoliv máme produkty i výrobní kapacitu, necháme zákazníky, aby se samo rozhodli,“ stojí v prohlášení automobilky Porsche. To jen ukazuje, že se spalovacími motory opět počítá. Podobně to mimochodem udělá třeba i Mercedes-Bnez u vlajkové lodi, tedy třídy S. „Platí ale, že naše produktová strategie je nastavena tak, že do roku 2030 jsme opravdu schopni dodat i více než 80 % všech aut výhradně elektrických. Záleží ale na poptávce zákazníků,“ dodalo Porsche.
Pokud ovšem zákazníci nezačnou elektromobily víc kupovat, je Porsche, stejně jako jiné značky, trochu v problémech. Vždyť už začátkem roku předvedlo elektrický Macan. A k tomu přijdou i elektrické verze modelů Boxster a Cayman. K tomu všemu je potřeba dodat, že i elektrický model Taycan má v posledních měsících poměrně velké problémy se zákaznickou poptávkou. Dobrou zprávou ale je, že se Porsche zatím rozhodlo oddálit cokoliv, co by jen připomínalo přechod modelu 911 k plné elektrifikaci. Částečné se ale samozřejmě nevyhne, ve verzi 992.2 už je hybridní.