Nová generace Fordu Mustang navazuje na tu odcházející použitou technikou. Fanoušci díky tomu mohou jásat, protože si mohou tento „muscle car“ pořídit nejen s atmosférickým osmiválcem, ale i s manuální převodovkou. A také to spousta z nich udělala.
Mustang je esencí amerického auta, pro spoustu lidí je to dokonce synonymum pro americké auto. Jenže i Ford Mustang může mít malý motor s „málo“ válci, ale ten podle prvotních statistik zákazníci zase tolik nechtějí. Podle objednávek, kterých zatím Ford dostal něco přes 13 tisíc, chtějí dvě třetiny (67 %) budoucích majitelů auta právě Ford Mustang s pětilitrovým atmosférickým osmiválcem a čtvrtina z nich dokonce i s manuální převodovkou.
Podle šéfa modelové řady Mustang to ale není divného. Jim Owens to komentoval pro magazín The Detroit News se slovy, že není překvapením, že mezi prvními zákazníky jsou nadšenci milující velké motory a manuální převodovky. Je to tak prý vždy, když Ford představí novou generaci Mustangu. Tito nadšenci mají nejen rádi techniku a řízení, ale chtějí mít své nové auto co nejdříve. Tím spíše, když je budoucnost spalovacích motorů taková, jaká je (týká se to nejen Evropy, ale i spousty dalších částí světa včetně Ameriky). Ford Mustang si ale atmosférický osmiválec ponechá co nejdéle to bude možné, kromě toho se nabízí i s 2,3litrovým přeplňovaným čtyřválcem.
Novou generaci Fordu Mustang už jsme mohli vidět i v České republice. Ukázala se tady v květnu v rámci výstavy Legendy. Objednávat jej čeští zájemci ale ještě nemohou. Ceny budou oznámeny a objednávky zahájeny letos na podzim. Kromě běžného Fordu Mustang GT bude možné objednávat rovnou i ostřejší Mustang Dark Horse.
Osamocený…
Ford Mustang navíc mezi „muscle cars“ zůstal vlastně osamocený. Jeho konkurenti v podobě Dodge Challenger a Chevroletu Camaro už v té podobě, v jaké jsme je znali skončili. Zatímco Dodge bylo možné s osmiválcem objednat do konce července a Chevrolet s tímto modelem skončí nadobro, bez přímého nástupce.