Nejen v Evropě, ale také v Americe budou z nabídky automobilek mizet velké motory. Už za dva roky to budou třeba epické motory Hellcat. Potvrdil to sám to šéf automobilky Dodge.
Skvělé motory V8 s označením Hellcat a s přeplňováním úžasně kňučícím kompresorem jsou nabízeny pod kapotami modelů Charger a Challenger. Šéf automobilky Dodge Tim Kuniskis na autosalonu v Los Angeles v rozhovoru pro Motor Authority řekl, že na koupi Hellcatu zbývají už jen dva roky, pak bude historií. Původně se ale očekávalo, že Hellcat bude na trhu minimálně o rok déle.
Ale i to je jen začátek, protože po motorech Hellcat by měly skončit i modely, které je měly pod kapotou, tedy Charger a Challenger. Ty by měly nahradit nové modely na nové platformě a s čistě elektrickým pohonem. Stát by se tak mělo v roce 2024. Zda i nové modely ponesou stejné označení, není jisté. Totéž se ostatně týká i Škody Octavia nebo Volkswagenu Golf.
Dodge by navíc měl představit první čistě elektrický „muscle car“ -už jen to slovní spojení zní komicky – v první polovině příštího roku. Zatím sice půjde s největší pravděpodobností jen o koncept, ale jeho sériová podoba se má objevit právě v roce 2024.
707 koní a 625 koní. Jak dopadne sprint mezi Dodge Challenger SRT Hellcat a BMW M5 Competition?
Chystá se ale i plug-in hybridní auto, které se ukáže také už v příštím roce. Jaký model to bude, není dosud oficiálně potvrzeno. Původně se mluvilo o velkém SUV Dodge Durango, ale poslední informace říkají, že by měl v roce 2024 také skončit, společně s modely Charger a Challenger.
Některé zdroje hovoří o tom, že by naopak mělo jít o úplně nové malé SUV nebo crossover, který by měl mít stejné geny jako chystané SUV Alfa Romeo Tonale. A nebylo by to nic divného, vždyť obě tyto značky patří do stejného koncernu: Stellantis.
Dodge také kvůli elektrifikaci znovu začne používat tzv. logo „fratzog“. To je trojcípé logo, jenž automobilka používala mezi roky 1962 až 1976. Tehdy mělo symbolizovat high-tech aeronautiku. Pojmenování „fratzog“ byl tehdy nápad samotného autora loga. Když se ho totiž ptali, jak se logo jmenuje, žádný název pro něj neměl. Nechtěl však jen krčit rameny a „fratzog“ bylo to první, co ho napadlo.
Challenger je auto, který má smysl a srdce. To co přijde po něm, bude Vysavač který bude navíc furt vybitej
Dobře jen, že si změní logo. Nedivím se. Pod ty chcípáky co přijdou, se Dodge jak ho známe fakt nechce ani podepsat… Nedivím se. …
uz vidim ty powebanky jak se budou volat na dobiti. kolik aut bude stat u krajnice na dalnicich kdyz jim dojde stava. uz by se meli proípravit podnikatele na rozvazku energie za draho. bude to pomoc za milion.