Jednou z nejoblíbenějších motoristických závodních disciplín jsou závody ve sprintu na čtvrt míle. A tomu přizpůsobují často i svá auta a tím spíše jejich sportovní verze. Ve Španělsku se tak rozhodli postavit Dodge Challenger SRT Hellcat proti evropskému supersedanu BMW M5 Competition. Jak to dopadlo?

Obě auta mají velké osmiválec a vyšší stovky koní výkonu. BMW M5 Competition pohání 4,4litrový motor V8 s dvěma turbodmychadly, jehož výkon je 460 kW/625 koní a točivý moment vrcholí 750 Nm.

Dodge Challenger SRT Hellcat má větší, 6,2litrový osmiválec s přeplňováním kompresore a výkonem ještě větším. V absolutních číslech totiž mluvíme o 527 kW/717 koních a točivém momentu 881 Nm.

V obou případech se o přenos síly z motoru na kola starají automatické převodovky. BMW má ale výhodu v pohonu všech kol M xDrive, zatímco Dodge pohání jen zadní kola. Bavorák ale umí pohon předních kol odpojit a může se z něj stát také jen zadokolka.

A co dynamika? BMW je rychlejší při sprintu z místa na stovku, zabere mu to jen 3,3 sekundy. Dodge to zvládne za 3,7 sekundy, ale rozjede se na víc. Jeho maximální rychlost je 317 km/h, zatímco Němec se zastaví už na (elektronicky omezených) 305 km/h. BMW je také o 148 kg lehčí.

A výsledek sprintu? Jely se dvě jízdy. V té první M5 Competition svého amerického soupeře zcela deklasovalo. Nedostižný náskok získalo díky pohonu všech kol hned po startu. Ve druhém závodě ale jelo BMW jen na pohon zadních kol a v tomto režimu nejsou žádné asistenty dostupné. I proto hned po startu masivně pálí pneumatiky, narozdíl od Challengeru, který se ujímá vedení. Jakmile ale bavorák chytí trakci, vystřelí vpřed a náskok dokáže na cílové čáře vymazat.