Co se vám vybaví, když se řekne Ferrari? Jistě to bude typická červená barva, ale možná třeba i řvoucí dvanáctiválce. Ovšem co se druhé připomínky italské značky týče, je tomu asi definitivní konec.
Ferrari si pořád stojí za tím, že spalovací a velkoobjemové motory bude nabízet tak dlouho, jak jen to bude možné. Vzhledem k současným přísným emisním pravidlům, a ta se navíc budou ještě zpřísňovat, se ani ono nemohlo elektrifikaci vyhnout. Nadšenci a zarytí fanoušci sice měli ze začátku pochyby, vždyť elektrifikace se k Ferrari nehodí, ale ukázalo se, že zákazníci s tím až takový problém nemají.
Podle dat, která zveřejnila sama automobilka, se totiž podíl elektrifikovaných prodaných aut ve druhém čtvrtletí meziročně více než zdvojnásobil. Hybridní modely tak představují v dubnu, květnu a červnu 43 % všech prodejů značky. A to má automobilka v nabídce jen čtyři. Ty doplňuje devět modelů s čistě spalovacím motorem.
Za prvních šest měsíců tohoto roku automobilka prodala 6959 aut, což je o 253 aut více než za stejné období loňského roku. Většina prodaných vozů, konkrétně 3172 kusů, byla prodána na trhu s označením EMEA, tedy v Evropě, na Středním východě a v Africe. Do Ameriky putovalo 1831 vozů a na pevninskou Čínu, do Hongkongu a na Tchaj-wan 735 aut. Vůbec nejprodávanějším modelem jsou Ferrari 296 GTB Berlinetta a kabriolety Roma a Portofino M. Zajímavé bude sledovat čísla z nadcházejícího pololetí, protože se do nich jistě výrazně zapíše nové SUV Purosangue.
Značka z Maranella už v těchto dnech pracuje na svém vůbec prvním čistě elektrickém modelu, který by měl být uveden během roku 2025. A v průběhu následujícího roku, tedy 2026 jej hodlá dodávat zákazníkům. Detaily ovšem Ferrari zatím neprozradilo, řeklo jen, že půjde o auto vzbuzující emoce. Zůstane tedy věrné tomu, co zákazníkům nabízí už několik desítek let.