Ačkoliv je pojem „dieselgate“ spojován především s koncernem Volkswagen, i některé ostatní automobilky mají máslo na hlavě. V souvislosti s falšováním emisních testů se mluvilo například o automobilkách Citroën nebo Opel, ale poslední výsledky šetření francouzských úřadů ukazují, že své zákazníky klame i Renault. A to pořádně dlouho.
Podle šetření je potvrzeno, že Renault používal totožné zařízení na falšování emisí jako Volkswagen. A to už od devadesátých let! Jakkoliv je to nepatřičné, podle evropského práva to není nezákonné. Pokud by automobilka své modely prodávala v Americe, stihl by ji s největší pravděpodobností stejný trest jako Volkswagen, ale protože funguje jen na evropských trzích a udělala to v dobré víře a pouze v mezních situacích pro ochranu motoru a tím pádem také ochranu majetku zákazníka, z celé kauzy vlastně vyjde s čistým štítem. Maximálně se špatnou reklamou za zády.
Právě kvůli evropským zákonům se tak trochu „cuká“ také české zastoupení Volkswagenu a škodovky, na které již byla před pár dny podána první česká žaloba. Ačkoliv v Americe to koncern VW stojí miliardy, v Evropě nejspíše nebudou muset zaplatit ani korunu. Záleží tedy jen na nás, zákaznících, jestli jsme schopni na tuto zvláštní hru s emisemi přistoupit, nebo zda se alespoň pokusíme nějak bránit. Nejsme přeci jen stádo ovcí, které nad vším mávne rukou. Nebo snad ano?
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek