„Jihočeské ŘSD dělá maximum, aby se motoristé v roce 2025 dostali po dálnici až na rakouské hranice. Děkuji zároveň kraji i místním samosprávám za spolupráci při přípravě. A lidem z regionu za trpělivost při výstavbě,“ sdělil při zahájení stavby ministr dopravy Martin Kupka.
Stávající silnice I/3 má nevyhovující směrové i výškové uspořádání a nachází se na ní mnoho nehodových míst. Nová dálnice zvýší bezpečnost a plynulost provozu, neboť veškerá tranzitní doprava bude převedena na kapacitní čtyřpruhovou komunikaci. Obyvatelé obcí, kterými nyní prochází silnice I/3, se po zprovoznění dálnice dočkají snížení hlukové zátěže i exhalací z dopravy.
„Stavba navazuje na již budovaný dálniční obchvat Českých Budějovic a v realizaci je tedy nyní souvislý třicetikilometrový úsek D3. Zbývající dva úseky k hranicím s Rakouskem plánujeme zahájit v příštím roce a na konci roku 2025 by tak měla být jihočeská část dálnice D3 kompletně hotova,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Dálnice D3 je v celé délce součásti mezinárodní silnice E55 Helsingborg – Berlín – Praha – Salzburg – Benátky – Kalamata. Je také součástí globální sítě TEN-T evropského dopravního koridoru, který spojuje severní a jižní Evropu.
Stavba je navržena ke spolufinancování v rámci OP Doprava 2021 – 2027 z Fondu soudržnosti.
Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje 139,7 kilometru dálnic a 58,7 kilometru silnic I. třídy.
D3 Třebonín – Kaplice nádraží
- délka: 8,6 km
- kategorie: D 25,5/120
- počet stavebních objektů: 74
- zhotovitel: Metrostav Infrastructure
- cena stavby dle smlouvy: 1 878 mil. Kč bez DPH
- předpokládané zprovoznění stavby: 2024