Dálnice D3 se dočká prodloužení. Výstavba úseku Třebonín – Kaplice nádraží už začala

Od Josef Pelikán | Zdroj a foto: Ministerstvo dopravy ČR - Tisková zpráva - 7. 2. 2022


„Jihočeské ŘSD dělá maximum, aby se motoristé v roce 2025 dostali po dálnici až na rakouské hranice. Děkuji zároveň kraji i místním samosprávám za spolupráci při přípravě. A lidem z regionu za trpělivost při výstavbě,“ sdělil při zahájení stavby ministr dopravy Martin Kupka.

Stávající silnice I/3 má nevyhovující směrové i výškové uspořádání a nachází se na ní mnoho nehodových míst. Nová dálnice zvýší bezpečnost a plynulost provozu, neboť veškerá tranzitní doprava bude převedena na kapacitní čtyřpruhovou komunikaci. Obyvatelé obcí, kterými nyní prochází silnice I/3, se po zprovoznění dálnice dočkají snížení hlukové zátěže i exhalací z dopravy.

Přečtěte si také:  Ministerstvo dopravy potvrdilo cenu dálničních známek na příští rok

„Stavba navazuje na již budovaný dálniční obchvat Českých Budějovic a v realizaci je tedy nyní souvislý třicetikilometrový úsek D3. Zbývající dva úseky k hranicím s Rakouskem plánujeme zahájit v příštím roce a na konci roku 2025 by tak měla být jihočeská část dálnice D3 kompletně hotova,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Stavby nových dálnic se rozjely naplno, aktuálně se jich buduje najednou 151,5 km. Letos se má otevřít 46,5 km

Dálnice D3 je v celé délce součásti mezinárodní silnice E55 Helsingborg – Berlín – Praha – Salzburg – Benátky – Kalamata. Je také součástí globální sítě TEN-T evropského dopravního koridoru, který spojuje severní a jižní Evropu.

Stavba je navržena ke spolufinancování v rámci OP Doprava 2021 – 2027 z Fondu soudržnosti.

Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje 139,7 kilometru dálnic a 58,7 kilometru silnic I. třídy.

Přečtěte si také:  Německá policie začala vyšetřovat rychlou jízdu Radima Passera po německé dálnici

D3 Třebonín – Kaplice nádraží

  • délka: 8,6 km
  • kategorie: D 25,5/120
  • počet stavebních objektů: 74
  • zhotovitel: Metrostav Infrastructure
  • cena stavby dle smlouvy: 1 878 mil. Kč bez DPH
  • předpokládané zprovoznění stavby: 2024