2022-dacia-duster-facelift-predek

Dacia slaví úspěšný rok 2021. Na evropském trhu je „na pódiu“ v prodeji fyzickým osobám

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Dacia - 6. 2. 2022


Objemy prodejů značky Dacia, zvýšené o 3,1 % oproti předchozímu roku, dosáhly v roce 2021 536 095 vozů na trhu, silně postiženém pandemickou krizí a krizí v dodávkách elektronických komponentů. Dacia zvýšila svůj podíl na trhu o 0,1 bodu na 3,5 %.

Růst značky Dacia se vysvětluje zejména úspěchem její nové modelové řady u fyzických osob. Dacia v roce 2021 v Evropě dosáhla rekordního podílu 6,2 % na trhu osobních vozů pro soukromou klientelu a stala se tak poprvé třetí nejprodávanější značkou v Evropě v tomto druhu odbytu.

Dacia je první značkou osobních vozů prodávanou fyzickým osobám ve Francii a v Rumunsku a mezi prvními pěti na 10 dalších evropských trzích (Itálie, Španělsko, Portugalsko, Belgie, Rakousko, Polsko, Česká republika, Slovensko, Maďarsko a Chorvatsko). V Německu se značka zařadila mezi prvních deset a drží si vedoucí postavení v Maroku.

Tento výkon se opírá o úspěch nových generací Sandero a Duster.

Test Dacia Sandero Stepway TCe 100 LPG (2021)

Model Dacia Sandero vykázal za roce 2021 226 825 prodaných vozů, přičemž více než 90 % tohoto objemu tvoří její třetí generace. V roce 2021 byl model Dacia Sandero pátý rok za sebou nejprodávanějším modelem fyzickým osobám v Evropě. Za zmínku stojí, že Sandero je v některých zemích dokonce nejprodávanějším vozem pro všechny typy klientely dohromady, což mu umožnilo dosáhnout 2. místa mezi nejprodávanějšími vozy v Evropě.

Dacia Duster sleduje tentýž směr a od roku 2018 je nejprodávanějším SUV fyzickým osobám v Evropě. S 186 001 prodanými vozy v roce 2021 ve všech zemích dohromady přesáhl Duster 2 miliony vozů uvedených do provozu od začátku své komercializace v roce 2010.

Model Dacia Spring, uvedený na trh na jaře, vstoupil úspěšně na trh elektromobilů s 27 876 prodanými vozy a ke konci roku 2021 registroval více než 46 000 objednávek. Spring byl vyvinut za účelem zpřístupnění elektromobility pro každodenní použití a stal se referenčním vozem pro městský provoz na četných trzích, přičemž 80 % těch, kteří si Spring koupili, předtím klienty značky Dacia nebyli.

Prodeje modelů Dacia v roce 2021 v Evropě

Dacia Sandero226 825
Dacia Duster186 001
Dacia Spring27 876
Dacia Logan27 136
Dacia Lodgy24 526
Dacia Dokker44 684
Dacia různé47
Celkem prodáno v Evropě537 095

Modelová řada mířící vzhůru

Nabídka značky Dacia se stále drží svých základních atributů, které jsou zásadní pro zákazníky, ale stává se stále více atraktivní i díky svým nejlépe vybaveným verzím. Proto si 90 % zákazníků Dacia Spring zvolilo výbavu Comfort Plus, verze Stepway představuje 70 % prodejů modelu Sandero a 60 % zákazníků modelu Duster dalo přednost nabízené úpravě Prestige.

Toto nadšení pro lépe vybavené verze modelové nabídky provází míra růstu nových zákazníků o 60 % (mimo skupinu Renault). A při obměně svého vozu se 75 % zákazníků značky Dacia rozhodlo zůstat u skupiny Renault.

Pozitivní výhled na rok 2022

V roce 2022 se k úspěšným modelům výrobní řady Dacia přidá model Jogger. Sedmimístný, nově pojatý rodinný vůz, který hodlá vyhovět potřebám klientely vyžadující pohodlí, prostorný interiér a modularitu.

V roce 2022 se bude dále rozvíjet strategický plán, a to cestou rozvoje nové identity značky, jak v prodejní síti (počínaje prvním pololetím), tak v oblasti nových produktů (koncem roku).

„Dacia je dnes pro skupinu Renault skutečnou hnací silou růstu. 60 % zákazníků značky Dacia přichází ke skupině Renault odjinud a 75 % majitelů značky při obměně jejich vozu zůstává u skupiny,” upřesňuje Denis Le Vot, generální ředitel značek Dacia & LADA a dodává: „Tohoto úspěchu bylo dosaženo zejména díky vyšším výbavám každého modelu, pro který se zákazníci vyslovili. Růsty objemů i podílů na trhu potvrzují, že Dacia si získává stále více příznivců. V roce 2022 začne Dacia psát další kapitolu své historie. Zhmotňuje se další rozvoj našeho strategického plánu zejména uvedením modelu Jogger na trh a završením projektu nové identity značky.“

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru