I Dacia bude muset najet na elektromobilní vlnu, první kousek už v nabídce má, ale budou i další. Ten nejbližší má být elektrická Dacia Sandero. U té ale nepůjde v první řadě o co nejdelší dojezd a o co nejrychlejší dobíjení, ale soustředí se na úplně jinou věc. Prozradil to v rozhovoru pro magazín Autocar šéf rumunské značky Denis Le Vot.
Důraz na cenu
Zatímco většina nových dnešních elektromobilů se soustřeďuje na co nejdelší dojezd, tak v případě chystaného elektromobilu Dacia Sandero, jenž má dorazit někdy za čtyři nebo pět let, to bude jinak. Půjde docela jinou cestu, protože zatímco ostatní výrobci neustále uvádějí na trh větší a větší akumulátory, rumunská novinka zůstane při zemi. Dostane menší baterie a pomalejší dobíjení. Že to dnes nedává úplně smysl? Ale ano, ono to má docela dobrý důvod.
Dacia chce totiž i u elektromobilů zachovat svoji politiku, že za relativně málo peněz dostanete hodně muziky. „Nová čtvrtá generace Sandera dorazí v roce 2027 nebo 2028 a na trhu by měla vydržet do roku 2034 až 2035, pričemž poslouží jako vlajková loď značky na cestě k nízkonákladovým modelům s nulovými emisemi,“ prozradil Denis Le Vot. Dacia tedy nebude slibovat co nejdelší dojezdy ani rychlé nabíjení, ale naopak stále co nejnižší možnou cenu pro své zákazníky.
Už ne Dacia Sandero Stepway, ale jen Dacia Stepway. Chystá se nový crossover?
Podle Denise Le Vota totiž typický majitel Dacie Sandero denně najede asi 17 kilometrů, takže několikasetkilometrové dojezdy nutně nepotřebuje. U nového Sandera se uvažuje o homologovaném dojezdu kolem 200 kilometrů.
Spalovací motory v nabídce co nejdéle
Současně s tím ale chce Dacia v nabídce udržet spalovací motory a to co nejdéle to půjde. Mělo by to být i déle než v případě Renaultu a opět jde hlavně o zákaznickou základnu, která je konzervativnější. Rumunská značka ale bude muset i tak bude muset kvůli flotilovým emisím balancovat na hraně.
Důraz na co nejpříznivější cenu zajistí také fakt, že modely Dacia budou stát na koncernových platformách CMF-B. Tu už v současnosti používají Sandero a Jogger a dostane ji i nová generace Dusteru a zcela nový Bigster.
I nové elektromobily dostanou alianční platformu, půjde o upravenou CMF-BEV, kterou dostane například chystaný Renault 5. Oproti němu by tu ale měly být menší a tedy i lehčí baterie. To se sice negativně projeví na dojezdu, ale zároveň pozitivně na ceně. Zatímco Renault 5 se velmi pravděpodobně s cenou nedostane pod 25 tisíc eur, tak elektrické Sandero by tuto hranici podlézt mělo.