S modelem Bigster rumunská značka zamířila do segmentu C a chce jej kompletně pokrýt dvojicí dalších nových modelů, které nebudou SUV ani crossovery. Kromě toho je v plánu i malé a cenově dostupné SUV jako nepřímý nástupce Sandera Stepway.
Dacia zažívá pozitivní období a její dostupné modely pravidelně obsazují přední příčky prodejů v Evropě. Nižší cenu oproti konkurenci si udržuje i díky využívání stejné techniky ve všech svých modelech. Všechny vozy Dacia, včetně nového Bigsteru, jsou postaveny na platformě CMF-B. Výjimkou je pouze elektromobil Spring.
Hatchback, kombi nebo fastback?
V budoucnu se dočkáme dalších nových vozidel využívajících tuto platformu. Otázkou zůstává, do jakých karoserií je Dacia oblékne. Pro lepší představu o budoucích modelech jsme se podívali na několik nedávných vyjádření představitelů značky. „Pracujeme na dvou různých karoseriích, které doplní (současnou modelovou řadu),“ prozradil šéf Dacie Denis Le Vot pro magazín CAR na ženevském autosalonu v roce 2024. „Stejná platforma, stejná továrna, vše úplně stejné, abychom zůstali konkurenceschopní,“ dodal.
Šéf značky také uvedl, že nepůjde o SUV, protože tuto pozici již obsadily modely Duster a Bigster. Nové modely budou velikostí spadat do segmentu C, jak potvrdil viceprezident Dacie Patrice Levy-Bencheton. „Segment C se skládá z několika podsegmentů. Největší je C-SUV, takže bylo logické začít modelem Bigster. Samozřejmě existují i další části, které chceme zcela pokrýt,“ vysvětlil Levy-Bencheton.
Nejprve tedy uvidíme dvě vozidla podobné velikosti jako Bigster, ale s odlišnými karoseriemi. Spekuluje se o tradiční dvojici v podobě hatchbacku a kombi, nebo dokonce o odvážnějším fastbacku. První model by mohl být představen již příští rok.
Sandero zůstane, ale verzi Stepway nahradí cenově dostupné SUV
Ve vzdálenějších plánech Dacie (kolem roku 2027) je také malé SUV. Podle portálu Carscoops půjde o nepřímého nástupce Sandera Stepway. Standardní Sandero zůstane v nabídce a počítá se s novou generací. Nový model převezme roli nejdostupnějšího SUV značky.
Všechny tři plánované vozy budou díky platformě CMF-B dostupné s klasickými spalovacími motory, verzemi na LPG a mild-hybridními pohony. U dvou větších a dražších modelů segmentu C se očekávají i verze s plně hybridním pohonem.