Renault se prostřednictvím své značky Dacia chce vrátit na Rallye Dakar. Stát by se tak mělo v roce 2025 s prototypem hybridní Dacii Duster.
Renault i Dacia už se dakarského závodu účastnili, Renault jej dokonce několikrát vyhrál. Poprvé to bylo v roce 1982 s modelem Renault 20 Turbo 4×4, který řídil Claude Marreaux, vyhrál. O necelé dvě dekády později (1999 a 2000) se to vlastně podařilo znovu v buggyně, kterou poháněly motory Renault. Vítězství si v obou případech připsal Jean-Louis Schlesser. Na dakarské rallye má Renault stopu i dnes, v kamionech s ním totiž jezdí Riwald Dakar Team, používá upravený náklaďák Renault C460 v kategorii T5.
Ovšem nejen Renault, ale i značku Dacia už jsme mohli v nejtěžším závodě světa vidět, ačkoliv nikoliv jako tovární tým. Emiliano Spataro totiž v letech 2013 až 2018 v Jižní Americe nastupoval do závodu s Renaultem Duster (na některých trzích to totiž není Dacia), přičemž skupina Renault jej prostřednictvím společnosti Renault Sport Technologies technicky podporovala. Jeho nejlepší pozicí bylo 14. místo v roce 2014.
Dacia by se ale na Rallye Dakar měla za dva roky vrátit oficiálně, informoval o tom magazín francetvinfo.fr. Šéf skupiny Renault Luca de Meo naznačil, že by se tak mohlo stát s udržitelným palivem. Dacia prý připravuje prototyp, pravděpodobně nového hybridního Dusteru pro Rallye Dakar 2025. Projekt prý interně řídí Bruno Famin, současný výkonný ředitel Alpine a bývalý šéf Peugeot Sport, který v Rallye Dakar také úspěšně závodil.
Původně se dakarského závodu měla účastnit značka LADA, v níž měl Renault majoritní podíl, ale ten automobilka po loňském ruském útoku na Ukrajinu převedl na Rusko. Projekt zastaven nebyl a nakonec se jej tedy zúčastní Dacia.
Oficiálně nikdo nic neoznámil, ale očekává se, že podobně jako ve formuli 1, tak i v dakarském závodění se Renault asi spolehne na Prodrive, který na Rallye Dakar v posledních dvou letech závodí s vlastním závodním autem BRX Hunter, za jehož volantem letos seděla i hvězda rallye Sébastien Loeb. Nemluvíme o něm jen tak náhodou, Francouzovi totiž na konci roku vyprší smlouva a bude volný, takže by o něj mohl mít Renault zájem. Stejně tak už o něj ovšem projevil zájem i M-Sport, který se na Rallye Dakar chystá ve spolupráci s automobilkou Ford.
Toto má dva důvody. Prodej nových skořápek, které jsou do pěti let díravé jako cedník. Tím se také samozřejmě bude plnit děravá pokladna. Jako druhé dostat z přeplněných silnic chudé obyvatelstvo, které má prostředky pouze na ojetin ,a čím chudší tím starší ojetiny. Protože na technickou musím jedno za dva roky také tak vidím, že již nyní je technická prohlídka dostatečně přísná. Jenom by mně zajímalo jak tuto kontrolu budou provádět. Doufám, že ji nebudou provádět vrtačkou. Stačí když mi vytáčejí při spalinách motor do závratných otáček , do kterých se v provozu nikdy nedostanu.