Dacia dlouho nabízela automat s pohonem předních kol anebo čtyřkolku s manuální převodovkou, ale zkombinovat automat a čtyřkolku neuměla. A to se teď konečně změnilo. Novinka přichází hned v podobě dvou verzí Hybrid 150 4×4 a Hybrid-G 150 4×4, přičemž druhá z nich dokáže spalovat nejen benzin, ale i LPG. Zákazník si tak může vybrat, zda chce klasický hybrid nebo ještě levnější provoz na plyn.
Chytrý hybrid bez nabíjení
Základem pohonného ústrojí je přeplňovaný tříválec 1,2 litru s výkonem 140 koní, převzatý z větších modelů Renaultu. Spolupracuje s dvouspojkovým automatem a 48V mild-hybridní jednotkou, která pomáhá při akceleraci, vypíná spalovací motor při jízdě a přitom šetří palivo.
Přečtěte si také:
Pohon zadních kol má na starosti elektromotor o výkonu 31 koní s točivým momentem 87 Nm, který má dvoustupňovou převodovku. První převod je určený pro jízdu v terénu do 70 km/h, druhý pak pro běžné silnice až do 140 km/h. Výsledkem je kombinovaný výkon 113 kW/154 koní a točivý moment 230 Nm.
Hybrid se obejde bez kabelů i dobíjecích zastávek, s elektřinou hospodaří zcela autonomně. Baterie o kapacitě 0,84 kWh se totiž nabíjí sama při jízdě. Auto bude umět popojíždět čistě na elektřinu, třeba při pomalém popojíždění, manévrování nebo plachtění městem.
Dacia míří vysoko: Proč si ji dnes kupují i ti, kdo dřív jezdili v prémiovkách?
Pohon 4×4 reaguje okamžitě
Dacia pro čtyřkolku s automatem zvolila jednoduché, ale chytré řešení. Pohon všech kol se aktivuje automaticky při prokluzu, ale řidič si ho může zapnout i ručně. Oba motory se pak do pohonu zapojí současně a budou pohánět obě nápravy. Díky elektromotoru je reakce zadní nápravy prakticky okamžitá, což bude znamenat lepší stabilitu i jistotu na kluzkém povrchu.
Zadní elektromotor navíc dokáže rekuperovat energii při brzdění nebo sjíždění z kopce, čímž pomáhá vůz přibrzďovat a současně při tom dobíjí baterii. V případě potřeby dokáže spalovací motor sám vyrábět elektřinu, takže čtyřkolka zůstává plně funkční i bez nabité baterie.
Součástí výbavy jsou celoroční pneumatiky (ty mají ale všechny čtyřkolky Dacia), které automobilka montuje už z výroby. Díky nim má auto lepší záběr i mimo asfalt, i když to znamená mírně vyšší emise CO₂.
Přečtěte si také:
Až 1500 kilometrů na jedno natankování
Velkou výhodou nové verze Hybrid-G 150 4×4 je kombinace benzinu a LPG. Když jsou obě nádrže plné, dokáží modely Dacia Duster nebo větší Dacia Bigster ujet až 1500 kilometrů bez zastávky u čerpací stanice. Náklady na palivo tak mohou být až o 30 % nižší, přičemž emise klesnou zhruba o 10 %.
Kdy dorazí?
Dacia oznámila, že Duster s novými hybridními čtyřkolkami dorazí už na podzim letošního roku. Větší Bigster bude následovat v polovině příštího roku.
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek