CUPRA odhaluje své plány pro budoucnost, které zahrnují nové hrdiny pro novou éru. CUPRA se vrací do Terramaru (Sitges), kde se začal psát úspěšný příběh této mladé, ambiciózní značky, jež nyní otáčí list se začátkem nové kapitoly.
Značka CUPRA dosud dodala zákazníkům téměř 200 000 vozů a její výnosy z prodeje vzrostly z 430 milionů EUR v roce 2018 na téměř 2,2 miliardy EUR v roce 2021, čímž dalece překonala veškerá očekávání. V letošním roce plánuje CUPRA zdvojnásobit počet prodaných vozů i výnosy z prodeje. Rovněž globální síť specialistů CUPRA Master a showroomů CUPRA City Garage se rozšíří na dvojnásobek.
CUPRA do roku 2025 vstoupí do nové éry se třemi novými elektrifikovanými modely – CUPRA Terramar, CUPRA Tavascan a CUPRA UrbanRebel – a s novými generacemi modelů z aktuální produktové řady.
„Dnes večer ukážeme kompletní řadu hrdinů značky CUPRA nové generace, jejichž uvedení na trh plánujeme v období do roku 2025,“ řekl Wayne Griffiths, předseda představenstva značky CUPRA. „Naším střednědobým cílem je dodávat našim zákazníkům 500 000 vozů ročně, pokračovat s naší mezinárodní expanzí na nové trhy a vstupovat do nových segmentů. Kmen CUPRA vynakládá na realizaci těchto plánů maximální úsilí. Rozhodující roli hrají lidé. Lidé totiž dělají značku.“
Akce s názvem Nezastavitelný impuls se konala v Terramaru (Sitges) za účasti zástupců mezinárodních médií, institucí, partnerů a ambasadorů CUPRA, například fotbalistky Alexie Putellasové, držitelky Zlatého míče a ocenění Best FIFA Award. Na akci nechyběli ani zástupci koncernu Volkswagen včetně jeho akcionářů z rodin Piëch a Porsche.
Neuvěřitelný příběh značky CUPRA
Značka CUPRA byla založena v roce 2018 několika nadšenci, kteří chtěli změnit status quo. Její ambicí je nově definovat moderní sportovnost.
Prvním vozem, který ztělesňoval ambice a charakter této značky v roli vyzývatele, bylo SUV CUPRA Ateca. Ve svém segmentu se jednalo o jedinečný model.
O dva roky později představila značka CUPRA „krále Leonů“, CUPRA Leon. Byl to první model značky s rozsáhlou nabídkou výkonných motorů a první elektrifikovaný model CUPRA díky vysokovýkonnému plug-in hybridnímu pohonu.
Poté následoval první samostatný model, CUPRA Formentor. Crossover SUV je obrovským úspěchem. Doposud bylo na celém světě dodáno zákazníkům již téměř 100 000 vozů. Formentor je v současnosti nejprodávanějším modelem společnosti.
Nový safety car pro sérii DTM je CUPRA Formentor VZ5 upravená od ABTu
V dalším kroku byl uveden model CUPRA Born. První 100% elektromobil, který dokonale snoubí elektrifikaci se sportovními výkony. Ale tyto vozy jsou jen jednou částí příběhu.
Jedním z klíčových faktorů úspěchu značky CUPRA je Kmen CUPRA.
„Kmen CUPRA vytváří den za dnem podstatu naší značky, která spočívá v revolučním postoji, rebelském duchu a nekonvenčním přístupu,“ řekl Antonino Labate, ředitel strategie, obchodního rozvoje a provozních činností značky CUPRA. „Dnes odhalujeme nejnovějšího člena Kmene: umělce TV Boye. Tento muž má také rebelského ducha, který svým uměním rozbíjí hranice, aby inspiroval novou generaci.“
CUPRA nyní hledí do budoucnosti s novými hrdiny pro novou éru.
CUPRA Terramar: první elektrifikované SUV značky
Plug-in hybridní technologie ukazuje, že elektrifikace je součástí DNA značky CUPRA. Výhody této technologie využívá již velká část její produktové řady. Ale CUPRA půjde ještě dál.
Do roku 2024 bude produktová řada plug-in hybridních modelů zahrnovat ještě více variant a delší dojezd.
Součástí týmu se stane CUPRA Terramar, sportovní SUV, které vzdává poctu Terramaru (Sitges) kombinací odvážných proporcí a ohromujícího designu. Toto emocionální, sportovní a elektrifikované SUV posune společnost v rámci segmentu SUV, který je nejrychleji rostoucím segmentem v Evropě, ještě výš. Terramar se bude vyrábět v Maďarsku, v závodě Audi Győr.
CUPRA Terramar bude k dispozici ve verzích poháněných spalovacími motory i novou generací plug-in hybridních pohonů, které poskytnou v režimu výhradně elektrické jízdy dojezd cca 100 km.
Produktová řada e-HYBRID se zaměřuje na sportovní výkony a moderní sportovnost a je součástí delší cesty, během níž CUPRA uskutečňuje elektrifikační revoluci.
„Terramar je místem, kde pro značku CUPRA všechno začalo. Naše nové sportovní hybridní SUV dokonale kombinuje odvážné proporce s nápadně dlouhou kapotou, zatímco žraločí nos znamená průkopnickou houževnatost a odhodlání zvítězit,“ řekl Jorge Diez, šéfdesignér značky CUPRA. „Uvažujeme nad tím, jak se řidič bude cítit. Poskytujeme jedinečné zážitky pomocí nejmodernějších technologií i díky konceptu interiéru orientovaného na řidiče. Celkově je toto SUV s délkou 4,5 m a DNA značky CUPRA připraveno otřást jedním z nejvíce konkurenčních segmentů.“
CUPRA Tavascan: splněný sen
Další etapou cesty je CUPRA Tavascan. Tento vůz ztělesňuje elektrifikovanou vizi značky CUPRA a zůstane věrný koncepčnímu vozu z roku 2019. Některé designové prvky výrazně připomínají studii CUPRA Tavascan Extreme E Concept představenou v roce 2021. CUPRA Tavascan nevyjadřuje jen vizi moderní elektrifikace, ale také globalizuje značku CUPRA a přináší ji na nové trhy. Tento model bude uveden na trh v roce 2024.
CUPRA UrbanRebel: zpochybňování zvyklostí a vyvolávání emocí
V roce 2025 uvede CUPRA na trh model UrbanRebel – městský elektromobil. Tento vůz posune značku CUPRA daleko za tradiční hranice. UrbanRebel je poháněn emocemi, navržen a vyvíjen pro rebelštější elektrický svět.
Městský elektromobil s pohonem předních kol bude používat platformu MEB Small koncernu Volkswagen. Výsledkem bude emocionální, vysokovýkonný městský vůz.
„CUPRA UrbanRebel bude v nadcházejících letech pro naši společnost největším projektem, protože se jedná o klíč k naší transformaci na zcela elektrickou značku. Pod naším vedením vzniká pro různé značky koncernu Volkswagen rodina vozů, která bude demokratizovat trvale udržitelnou mobilitu,“ řekl Werner Tietz, člen představenstva značky CUPRA, odpovědný za výzkum a vývoj.
Vůz o délce 4,03 m je hrdinou trvalé udržitelnosti, který používá vyspělé recyklované polymery a bio materiály, čímž jako mnohem ekologičtější vozidlo posouvá hranice dosažitelného.
Kombinace výrobních metod 3D tisku a 3D tkaní s parametrickým designem zlepšuje sportovní výkony a zvyšuje vnímanou hodnotu.
Lehká konstrukce exteriéru a interiéru umožňuje elektromotoru o výkonu 166 kW/226 koní zrychlit městský elektromobil na 100 km/h za pouhých 6,9 sekundy. Verze s největší sadou akumulátorů poskytne dojezd až 440 km.
Elektromobil CUPRA UrbanRebel, navržený a vyvíjený v Barceloně, bude uveden na trh v roce 2025. Jeho výroba je plánována v Martorellu, za předpokladu realizace Strategického projektu pro hospodářskou obnovu a transformaci (ve španělštině PERTE) pro elektromobily a síťově propojené vozy (ve španělštině VEC).
„UrbanRebel je pro značku CUPRA více než jen automobilem. Tento model bude demokratizovat městskou elektromobilitu. Bude emocionální a svůdný, nabídne potěšení z jízdy a současně bude dostupný. Dokazujeme, že elektromobily nemusejí být nudné. Do naší produktové řady tak nastoupí nová generace,“ řekl Wayne Griffiths v průběhu akce Nezastavitelný impuls.
Společnost vytvořila v rámci projektu Future: Fast Forward skupinu 62 národních a mezinárodních partnerů, s nimiž uskuteční transformaci Španělska na evropské centrum elektromobility.
A před pouhými několika týdny představila společnost s koncernem Volkswagen a partnery z projektu Future: Fast Forward investiční plán v hodnotě 10 miliard EUR zaměřený na elektrifikaci Španělska. Jedná o největší průmyslovou investici v historii Španělska.
„Víme přesně, kam chceme dojít, a slibuji vám, že to nebude nuda. Každý model, který uvedeme na trh, bude na naší cestě krokem vpřed,“ řekl Wayne Griffiths. „Zůstaneme věrní sami sobě a budeme autentičtí. Takový je duch Kmene CUPRA. Jako vždycky to uděláme způsobem, který je značce CUPRA vlastní. Budoucnost je elektrická. Budoucnost je CUPRA.“
Značka CUPRA na akci Nezaměnitelný impuls rovněž naznačila, že do roku 2025 budou představeny také modernizované verze modelů z aktuální produktové řady (CUPRA Leon, CUPRA Formentor a CUPRA Born).