Značka CUPRA, která vznikla jako podznačka SEATu, zažila raketový start. Od roku 2018, kdy vznikla, do letoška její prodeje – i přes koronavirovou krizi – výrazně rostou a má velké plány. Do roku 2030 se chce dostat do prestižního žebříčku Top 100 Best Global brands, chce otevřít spoustu prodejních míst a začít prodávat své modely v Severní Americe.
CUPRA má velké plány. V Evropě chce otevřít nové showroomy, vlajkové lodi nazvané jako CUPRA City Garage, a výrazně zvýšit počet svých prodejců. V letošním roce chce přidat až 500 nových prodejních míst, čímž by se dostala ke dvěma tisícům. Nemělo by to ale být pouze v Evropě, protože CUPRA chce být globální značkou. Po nedávném vstupu na australský trh chce své působení rozšířit i na americký kontinent.
Šéf značky Wayne Griffiths při nedávném uvedení značky CUPRA na australský trh řekl: „Jsme silní v Jižní Americe, speciálně v Mexiku, ale také v Kolumbii a Chile,“ ale Španělé chtějí víc. „O Severní Americe se zatím nerozhodlo, ale začínáme tento trh analyzovat,“ říkal v červenci loňského roku Griffiths. Od té doby nějaký čas uplynul a CUPRA pokračuje s analýzami dál. „V tuto chvíli v Severní Americe testujeme naši značku s potenciálními klienty. Myslíme si, že by Američané design a výkon Cupry mohli milovat. A musím říci, že výsledky prvních testů jsou velmi slibné a pozitivní,“ komentoval aktuální situaci před pár dny Wayne Griffiths.
CUPRA prezentuje své vize a ambice do roku 2025. Ukázala modely Terramar, Tavascan a UrbanRebel
Jaké modely by mohla CUPRA na trzích v Severní Americe prodávat, Griffiths ani nenaznačil. Nabízí se nejen nejúspěšnější model v nabídce Formentor, ale i nové velké elektrické SUV Tavascan. Na potvrzení modelů i samotného vstupu si ovšem budeme muset ještě počkat. Jisté ale je, že samotný SEAT se do Severní Ameriky určitě nedostane.