CUPRA Formentor je nejúspěšnějším modelem španělské značky a jeho prodejní čísla meziročně rostou neskutečným způsobem. Možná i proto se na něj zaměřil německý tuner Manhart Performance, který se dříve specializoval hlavně na BMW. Výsledek je hodně zajímavý.
Není to vlastně nakonec ale tak překvapivé, vždyť německý tuner už nabízí kit pro Audi RS 3, které má téměř stejnou pohonnou jednotku. V případě crossoveru CUPRA Formentor VZ5 šli vlastně stejnou cestou, výsledek má po úpravě o 10 koní méně, stejně jako v sérii. Představujeme vám Manhart CP 500.
CUPRA Formentor VZ5 má v základu 2,5litrový turbodmychadlem přeplňovaný pětiválec, jehož výkon je 287 kW/390 koní a točivý moment 480 Nm. Instalací modulu Manhart MHtronic se dá ovšem výkon jednoduše zvýšit na ještě mnohem zajímavějších 360 kW/490 koní a 630 Nm. A to je dokonce víc, než kolik nabízí dvorní úpravce vozů koncernu Volkswagen ABT Sportsline, ten totiž pro Formentor VZ5 nabízí „jen“ 331 kW/450 koní a 530 Nm. I tak je ale prý rychlejší než Porsche 911.
V Manhart Performance ale dokáží víc, toto je pouze základní Stage 1. V rámci Stage 2 už přijdou i hardwarové úpravy jako například výměna intercooleru, upravené sání vzduchu a jiné naladění řídící jednotky. Kam se ovšem dá s výsledným výkonem dostat, to německý úpravce neprozradil.
Pětiválec zní díky své konstrukci a postupnému zapalování válců skvěle a v Manhart Performance se to rozhodli ještě vylepšit. Instalovali na auto tedy nový výfuk s klapkou, který je designově podobný modelům Audi RS a nahrazuje původní čtveřici koncovek s umístěním šikmo nad sebou. Novinkou je také nový podvozek H&R, který auto o něco přibližuje k zemi a zároveň zlepšuje stabilitu.
Co se designu týká, byli v Manhart Performance tradičně velmi decentní. Nová jsou 20″ kola Concave One a tradiční grafika na karoserii. Ta je v základu v černém laku a doplňují ji bronzové detaily. Je to vlastně barva podobná té, kterou používá samotná značka CUPRA.