Model Formentor byl před svým uvedením velmi očekávaný a v testech sbírá jeden kladný bod za druhým. Ještě větší očekávání vzbudila informace o tom, že Cupra chystá jeho pětiválcovou verzi, která nabídne až 390 koní. Než se tak ale stane, nejspíš ještě koncem tohoto roku, musí si zákazníci vystačit s jeho 310koňovou verzí.
Ta pak před nedávnem prošla náročným losím testem, který si jako obvykle vzala na starost španělská redakce magazínu km77.com. Jak už její název napovídá, rychlost 77 km/h je takovým jejím prubířským kamenem. Je to právě tato hodnota, se kterou se losí test snaží s každým modelem zvládnout. Některá auta s ní nemají problém, jiná končí při rychlostech i o mnoho nižších.
CUPRA Formentor VZ s rychlostí 77 km/h problém neměla, ale paradoxně se trápila s rychlostí o kilometr nižší. Redakce to vysvětlila tím, že řidič nečekal tak zvláštní a ne úplně komunikativní reakci auta na vyhýbací manévr. Konkrétně prý byl problém s tím, že během manévru řízení zvláštně ztuhlo, a jako kdyby bránilo v co nejrychlejším pohybu volantu.
CUPRA se stala nezávislou značkou společnosti SEAT, prvním modelem je Ateca
Při vyšší rychlosti, tedy oněch 77 km/h už to ale řidič čekal a problém nenastal. Formentor VZ dostal pochvalu za minimální náklony karoserie a také absenci odskakování auta od zvolené trasy. Stabilizační systémy auta pak zasahují jen velmi diskrétně, a proto během tohoto vyhýbacího manévru auto neztrácelo zbytečně rychlost. I v rychlosti 78 km/h se Formentoru dařilo, ovšem v 79 km/h už elektronika do řízení zasahovala výrazně více a test v této rychlosti nebylo možné dokončit. Naopak slalom v rychlosti asi 75 km/h zvládl Formentor na výbornou a bravurně reagoval na pohyby volantem.