Když byla ohlášena samostatná značka CUPRA, spustilo to vlnu debat týkajících se směřování značky. Pojem Cupra má u španělského SEATu dlouhou historii protkanou hlavně výkonnými vozy. Jenomže první kroky nové značky ukázaly, že nepůjde tak úplně o sportovnost a výkon, jako spíše o emise a jejich plnění. CUPRA proto představila hybrid a k tomu ohlásila dokonce i elektromobil. Pro řadu lidí nic moc zajímavého, ale blýská se i na lepší časy. CUPRA totiž už testuje své nové CUV Formentor ve verzi s čistě spalovacím motorem, pěti válci a výkonem kolem 400 koní. A to už zní hodně zajímavě!

Přečtěte si také:  Pětiválcová CUPRA Formentor už jezdí po Nürburgringu. Poslechněte si její zvuk

CUPRA možnost Formentoru osazeného pětiválcem nejdříve potvrdila. Pak to chvíli vypadalo, že z těchto plánů sejde, a teď, snad už definitivně, to vypadá, že se příchod pětiválce chystá brzy. Podle magazínu Motor1.com byl totiž testovací prototyp s nezaměnitelným zvukem opět přistižen.

Co se designu týče, lehce zamaskované auto dává tušit, že výkonný Formentor možná projde lehkou úpravou vzhledu, ale co si budeme povídat, to nejdůležitější se ukrývá pod kapotou. Tam by dle dostupných informací měl být pětiválec původně z Audi RS Q3. To znamená objem 2,5 litru, výkon rovných 400 koní a točivý moment 480 Nm.

Přečtěte si také:  Test CUPRA Formentor VZ 2.0 TSI 4Drive (2021)

Dá se vsadit i na to, že CUPRA tento agregát spáruje s pohonem všech kol a převodovkou DSG. Maximální rychlost zcela jistě bude vrcholit na 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h by mělo proběhnout asi za 4 sekundy. To ale vycházíme z dat, která jsou platná pro RS Q3. Je nakonec možné, že Formentor bude naladěn trochu jinak. Jak, to se dozvíme v následujících měsících.