Před několika dny proběhla sněmovnou novela silničního zákona, která přinesla řadu změn. Nové řidičáky nám budou chodit do výdejních boxů, ale vypustit můžeme i platnost evidenční kontroly. Novinkou je také zavedení Inspekce silniční dopravy, která bude mít pravomoci podobné policii.
Inspekce silniční dopravy začne fungovat 1. července letošního roku, přičemž půjde o transformované Centrum služeb pro silniční dopravu. Velkou otázkou pro řadu řidičů je to, co vlastně bude mít Inspekce silniční dopravy na starosti a jak bude probíhat její práce. Na to má jednoduché vysvětlení ministerstvo dopravy. Inspektoři budou kontrolovat emise aut přímo v provozu, a navíc k tomu už nebudou potřebovat policii ani celní správu. To je ovšem jen začátek. K tomu všemu se zaměří na kontrolu kamionů, technickou způsobilost vozidel, dodržování nejvyšší povolené hmotnosti, dodržování povinných přestávek a odpočinků řidičů kamionů a na podvody s tachografy, kontroloři budou sledovat také přepravu nebezpečných věcí a materiálu anebo používání zařízení zabraňující přimíchávání AdBlue do motorové nafty.
„V případě zjištěných nedostatků budou moci inspektoři sami uložit pokuty či zabránit v další jízdě. Změna zákona o silniční dopravě dále umožní vznik nového druhu veřejné dopravy. Obce budou moci cíleně reagovat na potřeby svých občanů, tedy na to, kdy a kam se lidé aktuálně potřebují dopravit. Projednán byl i rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka.
Sněmovna dala zelenou nové inspekci dopravy, ale i posílání nových řidičáků poštou nebo do boxů
Nejde jen o kontroly bez přítomnosti policie. Inspektoři budou také rozdávat pokuty! Auta kontrolních inspektorů dostanou modré majáky a budou mít tedy i právo přednosti v jízdě. Zároveň platí, že inspektoři budou také moci vybírat kauce, budou moci zakázat další jízdu a budou oprávněni odebírat registrační značky, případně doklady. A pozor, kromě dvou speciálních jednotek inspektorů k měření emisí budou na silnicích pracovat i dvě jednotky, které se budou zaměřovat výhradně na technický stav aut.
jen noví buzeranti.
To mi hlava nebere.
Policista na tyhle pravomoci musí mít maturitu, musí mít vystudovanou Policejní školu, a má pravomoci Veřejného činitele.
Proč jsou jejich dodávky, které jsou plně naložené všemožným zařízením pro kontroly, vybaveny modrými majáky. To snad aby dojeli na místo kontrol rychleji?
Pan ministr asi nikdy nebyl u takové kontroly na silnici. Kontroloři dojedou na místo, vybalí agregát a spoustu dalšího potřeného materialu. V dodávce pak mají něco jako kancelář. Takže je to stacionální kontrola. Policejní hlídka v dalším vozidle lovila auta, která byla nějakým způsobem podezřelá. Na to měli Modré majáky. Jak to budou děla teď nikdo nevysvětlil.
Takhle to vypadá, že dostanou další vozidla, která zaplatí zase z našich daní.
Takže další podivná civilní složka s policejními pravomocemi.