zelena-karta

Chystá se další várka změn v povinném ručení. Pojištění bude nutné platit hned, jinak nebude platné

Autor: Anina Russová - Zdroj: Rixo - Foto: Pavel Srp - 13. 8. 2024


Co se povinného ručení týče, museli si motoristé v posledních měsících zvykat na řadu změn. Nově jej například musí mít sjednané i některé zahradní traktůrky, pojišťovny musely začít nabízet vyšší základní limity plnění a novinkou letošního roku je i plná odpovědnost provozovatele. Změnám ale není konec. Další přijdou s podzimem.

Jedna ze změn hraje do karet hlavně policistům, protože začne fungovat vyhledávání v online evidenci (ne)pojištěných vozidel České kanceláře pojistitelů v reálném čase. To znamená, že policisté budou moci zjistit, jestli je nebo není auto pojištěné hned při silniční kontrole. To znamená, že s sebou už vůbec nebudete muset vozit zelenou kartu.

V tuto chvíli platí, že zelenou kartu u sebe musíte mít buď v papírové podobě, nebo v elektronické verzi. K tomu poslouží buď aplikace pojišťoven, ale hlídce by měla stačit i jen vyfocená zelená karta. Toto pravidlo bude platit až do 1. října letošního roku, což je termín, od kterého už zelenou kartu u sebe vůbec nebudete muset vozit. A stále také platí, že u sebe nemusíte mít ani řidičák, ale ani techničák. Jen pozor na cesty do zahraničí. Tam všechny tyto dokumenty stále potřebujete ve fyzické podobě. Elektronické verze vám zatím zahraniční policisté neuznají. Nicméně i na tom už se ze strany EU pracuje.

Co dělat, když vám zdraží povinné ručení? Poohlédněte se jinde

Pozor na placení povinného ručení

Od 1. října bude také potřeba si dát pozor na to, kdy zaplatíte nově sjednané povinné ručení. „Tato změna se dotkne především těch, kteří si kupují nové vozidlo a potřebují pojištění ihned, přičemž pojištění řeší v online prostředí, kde se smlouva uzavírá zaplacením a nikoliv fyzickým podpisem. Nejde navíc o marginální část řidičů – ze zkušenosti víme, že velká část řidičů požaduje počátek pojištění ihned,“ vysvětlila nám Andrea Brádlerová ze srovnávače Rixo.

„Řidiči byli dosud zvyklí povinné ručení uzavírat v online prostředí s platbou odloženou až o 14 dní po počátku pojištění. Na to už ale pomalu musí zapomenout, pokud chtějí, aby jejich pojištění bylo platné ihned. Do zvoleného data počátku pojištění totiž bude muset být vždy platba pojistného připsána na účet pojišťovny.  Připomínáme, že jen některé banky umí okamžité platby, přičemž aby byl převod skutečně okamžitý, musí to umět jak vaše banka, tak i banka příjemce,“ dodala Brádlerová. To ale neznamená, že si nemůžete sjednat pojištění s odloženým datem platnosti. Jen bude vždy lepší jej zaplatit bezodkladně.

Bez platby prostě nebude pojistná smlouva platit. A pozor, pokud několik dnů nezaplatíte, pojišťovna může smlouvu zrušit. „Ve chvíli, kdy pojištění okamžitě nezaplatí, se původně zadaný počátek může odsunout na následující den. Takto může pojišťovna čekat až týden, než nezaplacený návrh smlouvy zruší. Z toho samozřejmě mohou vzniknout nemalé problémy. Nejenže se nepojištěný řidič vystavuje nebezpečí pokuty od ČKP a policie, ještě větší potíže by mohlo přinést způsobení dopravní nehody,“ dodala nakonec Brádlerová.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

44 názorů na “Chystá se další várka změn v povinném ručení. Pojištění bude nutné platit hned, jinak nebude platné”

  1. Nejprve zdrazili. To jim ale nestačí. Teď chtějí peníze ihned. Kdo na tom vydela? Zahraniční majitele pojistoven. Peníze které se zde vytahnou lidem z kapes nezůstanou zde v ČR ale odtecou pryc. To znamená méně peněz na vše ostatní. Na investice na spotřebu apod.

  2. Smlouva by měla být VŽDY výhodná pro obě strany. Jinak asi nemá smysl ji uzavírat. Okamžitá platba? V takové m případě by mělo být plnění pojistné události také v podstatě IHNED. A v plné vysi. Platba okamžitě? A co za to? Zlepseni sluzeb? Navýšení pojistných limitů? Rozšíření asistenčních služeb? Zvýhodnění servisu a oprav vozidel? Slevy na nákup náhradních dílů/pneumatik? Že tohle pojišťovna nedělá? V takovém případě nezadejte platit okamžitě.

  3. pojištovny jsou zločinci s povolením státu. povinné ručení zrušit a škody vymáhat, jako je to v jiných státech. odpadnutí povinosti by snížilo cenu a pojištovny by nevydělávali miliardy. brečí, že jsou prodělečné a na konci roku hlásí zisk v miliardách

  4. Ona ta tehdejší jediná pojišťovna ale ve skutečnosti povinné ručení pouze administrovala, veškeré riziko nesl ve skutečnosti stát. A výsledkem bylo, že když od roku 2000 získaly licenci k provozování povinného ručení další pojišťovny, na účtu zůstal obrovský deficit, který pak museli klienti splácet mnoho dalších let. A když už porovnáváme neporovnatelné, v dnešních cenách povinného ručení máte zaplacenou zelenou kartu, s níž můžete bourat po celé Evropě, zatímco před listopadem 1989 se do bohaté ciziny vlastním autem dostalo jen pár vyvolených.

    1. Pán z Kvítkova Vlk

      Bohužel nemáte pravdu s informací do roku 1989. Československé povinné ručení platilo v celé RVHP. Do dle vás bohaté ciziny jste musel mít devizový příslib a doložku. Měl jsem růžový rozkládací řidičák, který mně platil v celé Evropě. Nemusel jsem mít extra Mezinárodní řidičský průkaz! Nebyl jsem vyvolený, pouze jsem byl servisní technik TESLOA KOLÍN. Zdraví Pán z Kvítkova.

  5. Problém s výši pojistného nebude, ale připsání platby na účet pojišťovny bude velký problém. Banka Vám z účtu odepíše platbu, ale banka příjemce ji připíše až druhý den. Platba se provede jen pokud máte účet ve stejné bance jako pojišťovna.

    1. To není pravda. Spousta bank umožňuje takzvanou „platbu ihned“, stačí zaškrtnout a příjemce peněz má peníze v rámci minut na účtu …..

        1. mas platit jak je ti nařízeno a když na to nemáš tak je varianta jezdí mastnou tyčí MHD. prej poplatek, kaviárové tousty to je…

      1. Ne, takto to právě není. Vaše banka umožňuje „platbu hned“. Třeba Fio nebo Airbank, ale i jiné, automaticky, bez zaškrtávání této možnosti. Ale pokud posíláte peníze např. na Max banku, Unicredit a asi i další, tak tyto banky okamžité platby okamžitě nepřipisují. Většinou až druhý den. Případně odpoledne, pokud zašlete platbu brzy ráno. Mám s tím osobní zkušenost, tak to je.

  6. Já platím pojištění 13500 za rok , nikde jsem pojištění za 2000 neviděl. Přesně májí z nás dost peněz.

    1. Tak to máte pěknou palbu. Platím po všech slevách a bonusech 3200,- a zdá se mi to dost. ( Fabie v dehtu, Generali, JČ )

    2. 3 litr BMW a platím s bonusy 2300,- by mě zajímalo co máte za auto :-) :-) :-) jo a za 1,2 Fiata platím 1300,-ročně

      1. mužete sdělit u jaké pojištovny oněch 1300 kč, mám fábku 47 kw plný bonus 2400 rok,díky

      2. No jo no, když máte bonusy, když on si nemáte a chcete třeba provozovat vození lidí, tak klidně i 40 000 za povinné ručení.
        Tak to aby ten dotyčný nejdřív chodil nějakou dobu na brigády kde si vydělá 40 000 za měsíc a pak si může nechat pojistit vůz a vyrazit na cestu.

    3. To máte i s havarijkou že? Předpokládám že u Kooperativy a sjednali to s Vámi v bazaru. Jen tipuji dle vlastní zkušenosti.

      1. Co to znamená zastropované? Jsem u Uniqy už několik let a nic takového nenabízí ,protože ze zákona každý rok cenu navyšují.

    4. Tak ono záleží kolik měsíců má člověk BONUS za provoz bez nehody. Mladý člověk nemá třeba žádný a to jsou pak pálky. Až s léty se dá dostat na ty nízké ceny.

    5. Předpokládám, že to máte povinné ručení i havarijní. Ale v tom případě je to o něčem jiném.

  7. Dušan Petera

    Tak to je pěkná blbost. Pokud kupuji auto třeba přes bazar, musím mít zaplaceno povinné ručení. Jinak sním po vlastní ose na silnici správně vyjet nesmím, nedej bože udělat dopravní nehodu

  8. Nesmysl okamzite – priklad kupujes auto jako obyc.clovek v bazaru a mas presne na cenu vozu,samo musis z bazaru odjet – bazar ti sjedna pojistku a treba do tydne ci do terminu ve smlouve o povinnem ruceni ji uhradis,ted totiz pokud sjednas jakoukoli pojistnou smlouvu a nezaplatis v terminu,ktery je v navrhu smlouvy napr.do 14dnu,tak se bud smlouva neaktivuje anebo spise to po tobe pojistovna muze ihned vymahat a to pres pravni servis a pak te pojisteni auta nevyjde na priklad 5tis/rocne ale treba na deset….jakmile sjednas pojisteni je ihned platne – a pokud nezaplatis v danem terminu jsu upominaci procesy a pote vymahani vetsinou inkasni ci pravni spolecnosti danne pojistovny.Nastavene je to pojistovnami roky a funguje to – a navic tem co sjednaji a neuhradi na tech pak pojistovny ci kancelar pojistitelu (stat) jeste vydela…

    1. To je dobrý nesmysl… pokaždé když jsem kupoval v bazaru auto, muselo být povinné ručení sjednáno ihned plus povinná výbava a zaplaceno na místě,jinak s ním legálně nesmíš jet. Samozřejmě pokud jdeš jen s penězi na auto tak to bude problém v myšlení. Protože obzvlášť v tom bazaru nikdy neplatíš tu cenu co je uvedená ale vždy víc.

  9. Ach, kde jsou ty zlaté časy, kdy jsem platil za povinné ručení 144,00 Kč, ano jednostočtyřicetčtyřikoruny ročně. Ale v té době neměli soudruzi ředitelé pojišťoven měsíční platy sedm milionů korun. Byla jedna pojišťovna a občan nemusel vydržovat svými penězmi bandu příživníků.

    1. chudáku a neumíráš náhodou hlady ? Nejlevnější pojistka stojí +-2000 Kč možná i míň. Při cenách aut a oprav žádná tragédie. A nezáviďte -7 milionů měsíčně se vsadím nemá žádný ředitel pojišťovny – těch 7 milionů možná roční odměny.

        1. V pohodě, my platíme za povinné ručení ještě o něco méně, než 2 000Kč. Auto 1,6 benzin, 81 KW

    2. Jenomže to jste taky vydělávali cca 20x méně, než nyní. Tzn. v dnešních cenách jste tehdy platil cca 3 tis. Kč, a to je velmi podobné dnešním sazbám. FV

    3. Taky si pamatuji těch 144 Kč ročně. Bylo to dost drahé. Teď vzhledem k tomu, kolik jsem vydělával tenkrát a kolik nyní, tak to mám nyní levnější.

    4. Tak nad tímhle si musel hodně dumat…Složitost aut je uplně jinde,cena za práci také,nahradní díly stojí uplně jiné peníze….Proč to napadne někoho vytahovat…

    5. Jakub Antoš

      A kolik byl Váš měsíční příjem?
      Já také pamatuji když jsem začal jezdit autem a benzín stával kolem 20Kč/l a výplatu jsem měl cca 10000Kč.
      Když už zmiňujete ceny minulé, je za potřebí je dívat do kontextu s tehdejšími platy….

        1. A to jsi byl zaměstnán kde? V době, kdy stál benzín 2,40 Kčs byl běžný plat běžného dělníka od 1.700Kč do 2.500Kč za měsíc!!! Elita – horníci vydělávali cca 3.500Kč!!! To jsi musel být aspoň náměstek ministra HAHAHA!!! (:)-)

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru