Jakkoliv se značka Rimac zapsala do povědomí široké veřejnosti hlavně tím, že v jejím modelu vážně havaroval Richard Hammond, pravdou je, že dělá nesmírně technicky i technologicky vyspělá auta. Čas od času Chorvaté ukáží něco ze zákulisí, jako třeba video z crash testů zbrusu nového modelu s názvem C_Two.

Rimac C_Two, jak ostatně název napovídá, je teprve druhým modelem značky. Představen byl už v loňském roce na autosalonu v Ženevě. V té době šlo ale teprve o koncept, který v těchto dnech dostává reálné obrysy. Aby ale mohl být C_Two homologován pro výrobu a následně pro provoz na pozemních komunikacích, musí mimo jiné projít náročným bezpečnostním testováním, ke kterému neodmyslitelně patří crash testy.

Podle některých si Hammond za nehodu může sám

A je to rozhodně potřeba! Vždyť elektromobil Rimac C_Two by mělo být naladěn až na 1914 koní! Automobilka proto pečlivě zkouší všechny nárazové situace, které mohou nastat. Problém ale je, že prototyp takového auta vyjde na desítky milionů. Není tedy možné jich prostě pár během testů zničit. Proto Rimac k první fázi testování používá super výkonný počítač, který 24 hodin denně vyhodnocuje různé simulace nehod, různé nárazy a možnosti poškození.

Až poté, co počítač pomocí složitých algoritmů vyhodnotí nějaké problémové partie auta nebo problémové nárazy, přistoupí automobilka k reálným crash testům. Ty ale nejprve probíhají na speciálních prototypech a až po nich přijdou na řadu reálné předprodukční vozy. Ačkoliv je takový postup nesmírně drahý, vyjde pořád levněji než během nárazových zkoušek likvidovat jedno reálné auto za druhým jen proto, aby se přišlo na případné nedostatky. No, Volkswagen Golf to prostě není…

Tesla zvládla crash test na výbornou. Dostala nejvyšší možné hodnocení

Aby Rimac alespoň trochu ušetřil, používá karbonový monokok, který lze využít opakovaně. Ze zkušeností Rimacu vyplývá, že díky se velké pevnosti vydrží až pět nárazových zkoušek. Je tedy snadné ho po testu znovu nastrojit a vyslat na další zkoušku.

Je to dechberoucí podívaná, která ale dle slov samotné automobilky může některé milovníky aut se slabší povahou rozrušit. 🙂 Faktem však je, že vzhledem k tomu, že už probíhají tyto testy, je uvedení modelu C_Two tzv. za dveřmi. Dočkat bychom se ho měli nejpozději v příštím roce.

Jeho přesná cena není známa, ale nejčastěji se mluví o částce kolem jednoho milionu eur.