Koncern Volkswagen zažívá hodně těžkých pár let. Poté, co snad zdárně vyřešil aféru dieselgate, je tu další problém. Tentokrát jde o systém eCall, tedy jeden z nejnovějších bezpečnostních prvků, který je v nových vozech povinný od poloviny roku 2018.
Systém včasného přivolání pomoci eCall bude naostro spuštěn 1. dubna
Už jsme vás informovali, že Škoda kvůli problémům s eCall svolává do servisů nové modely Scala a Kamiq. Ukázalo se ale, že sourozenecké propojení koncernových modelů tuto technickou potíž přeneslo i na ostatní značky a dokonce i na další model škodovky. Tím modelem je Octavia, ale problémy má i Volkswagen Golf, chystané Audi A3 a SEAT Leon. Modely, které jsou již v prodeji, tedy Golf, Octavia, Kamiq a Scala, budou svolány do servisu. Zbylé modely, které už byly jen krůček od uvedení na trh, do prodeje nesmí.
V praxi to znamená, že i kdyby teoretický zákazník třeba Volkswagen Golf zaplatil, zatím jej nemůže převzít. Značky SEAT a Audi pak musely o několik týdnů odložit svůj nástup na trh.
Vývoj nového softwaru eCall
Problém s bezpečnostním systémem eCall tkví v tom, že v případě nehody by systém vůbec nemusel zareagovat. A to je velký problém. Jak ukázal případ z minulého týdne, ve chvíli, kdy systém funguje, může zachránit život.
Právě minulý týden boural v Praze mladý řidič právě se Škodou Kamiq, náraz byl velmi silný a řidič vážně zraněný. Nebýt systému eCall, nehodu by nejspíš nepřežil. Jenomže to je ideální stav a ten teď koncern rozhodně neeviduje. Proto musí pro všechny výše zmíněné modely vyvinout zbrusu nový software, který bude do všech postižených aut postupně nahráván. To vše zabere asi tři až čtyři týdny.