Škoda Octavia Combi iV

Čeští muži nejčastěji kupují ojetiny s karoserií kombi a v šedé barvě. Značka ani model nepřekvapí

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: AURES Holdings - Foto: Ondřej Lilling - 18. 6. 2023


Auta a vůně benzínu jednoduše byly, jsou a budou mužská vášeň. A protože dnes slavíme Den otců, pojďme se podívat na to, jaká auta jsou u českých mužů letos v kurzu. Možná překvapí, že čeští chlapi kupují hlavě škodovky v kombíku v nenápadné šedé barvě.

Většina mužů byla letos při koupi ojetého auta věrná značce Škoda, kterou si letos v AAA AUTO koupilo 26 % z nich. Škodu v oblíbenosti následuje Volkswagen s 12 % a pomyslnou bronzovou příčku obsadily s necelými 7 % vozy značky Ford. Z modelů si největší pozornost vydobyla Škoda Octavia, kterou si odvezl každý desátý zákazník, 6 % patří Škodě Fabia a necelá 4 % Volkswagenu Passat. Čtvrtým nejprodávanějším modelem je Škoda Superb a první pětici uzavírá Ford Focus. Tři procenta zákazníků kupují Volkswagen Arteon, velké SUV Audi Q7 nebo elektromobil Tesla Model 3.

„Mužská část populace obecně vyhledává silnější vozy, a to i v případě, že si kupuje rodinné auto. Tak nějak prostě potřebujeme mít ty koně pod kapotou, i když zrovna jako tátové nemůžeme mít před domem zaparkovaný sporťák. To je také důvod, proč se muži vždy více přikláněli k dieselovým autům. Zároveň ale roste i počet těch, kteří se nebojí vyzkoušet hybridní nebo čistě elektrický automobil. Nejenže tím šetří náklady při provozu, ale tyto vozy mívají i velmi dobré zrychlení,“ upozornil Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings. Auto s naftovým motorem si letos pořídilo 50,6 % mužů. Oproti loňsku se mezi nimi čtyřnásobně zvýšil zájem o elektromobily.

Ojeté auto jako investice. Tisíce Čechů mají doma úplně obyčejná ojetá auta, kterým roste cena

Co se týče karoserií, pánové preferují hlavně vozy s velkým zavazadlovým prostorem. Necelých 30 % z nich si kupuje prostorné kombíky a 23 % volí SUV. Menší a provozně úspornější hatchback si letos zakoupil každý pátý zákazník. Převodovkám vládne stále manuál, ale prodeje aut s automatickou převodovkou se za posledních několik let ztrojnásobily. Automat si pořizuje čtvrtina mužů. Ojeté vozy s pohonem všech kol letos zlákaly 17 % řidičů. V tomto případě zájem za posledních několik let dokonce dvojnásobně narostl.

Pokud jde o barvy, muži volí spíše monochromatické barvy. Tento trend je dlouhodobě patrný napříč celoevropskými trhy. Odstíny vozů, které si letos pánové pořídili, to jenom potvrzují. Každé páté auto kupovali v šedé, 17 % v bílé barvě, 15 % v černé a 13 % v modré.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru