// KROK 1: Nastavení výchozího stavu souhlasu (Google Consent Mode v2) window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('consent', 'default', { 'ad_storage': 'denied', 'ad_user_data': 'denied', 'ad_personalization': 'denied', 'analytics_storage': 'denied' }); // KROK 2: Připravíme funkce, které se spustí po rozhodnutí uživatele v Didomi console.log('[DEBUG] Čekám na didomiOnReady...'); window.didomiOnReady = window.didomiOnReady || []; didomiOnReady.push(function(Didomi) { console.log('[DEBUG] didomiOnReady se spustilo! Začínám zpracovávat souhlas.'); // Zjistíme, jestli přišel uživatel ze Seznamu (informace z PHP) const isFromSeznam = false; // Vaše reálná hodnota console.log('[DEBUG] Podmínka isFromSeznam je:', isFromSeznam); // Získáme stav souhlasu pomocí standardního TCF API console.log('[DEBUG] Volám __tcfapi pro získání dat o souhlasu...'); window.__tcfapi('getTCData', 2, function(tcData, success) { console.log('[DEBUG] __tcfapi odpovědělo. Úspěch:', success); if (!success) { console.error('[DEBUG] __tcfapi selhalo, reklamy se nenačtou.'); return; } let hasFullConsent = false; if (tcData && tcData.tcString) { console.log('[DEBUG] Zpracovávám tcData:', tcData); hasFullConsent = tcData.purpose.consents[1] && tcData.vendor.consents[755]; } else { console.warn('[DEBUG] tcData nebo tcString chybí.'); } console.log('[DEBUG] Finální stav plného souhlasu (hasFullConsent):', hasFullConsent); // Aktualizujeme stav souhlasu pro Google gtag('consent', 'update', { 'ad_storage': hasFullConsent ? 'granted' : 'denied', 'ad_user_data': hasFullConsent ? 'granted' : 'denied', 'ad_personalization': hasFullConsent ? 'granted' : 'denied', 'analytics_storage': hasFullConsent ? 'granted' : 'denied' }); console.log('[DEBUG] Google Consent Mode aktualizován.'); // KROK 3: Načtení reklam podle situace if (isFromSeznam) { console.log('[DEBUG] Větev pro Seznam. Načítám Sklik.'); sssp.getAds([{}]); document.querySelectorAll('.adsbygoogle').forEach(function(ad) { ad.style.display = 'none !important'; }); } else { console.log('[DEBUG] Větev pro Google. Připravuji načtení AdSense.'); window.adsbygoogle = window.adsbygoogle || []; window.adsbygoogle.requestNonPersonalizedAds = hasFullConsent ? 0 : 1; if (!document.querySelector('script[src*="adsbygoogle.js"]')) { console.log('[DEBUG] Skript adsbygoogle.js ještě není na stránce, vytvářím ho.'); var script = document.createElement('script'); script.src = "https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js?client=ca-pub-7988916710471841"; script.async = true; script.setAttribute('crossorigin', 'anonymous'); script.onload = function() { console.log('%c[DEBUG] Google Ads skript ÚSPĚŠNĚ NAČTEN. INICIALIZUJI REKLAMY!', 'color: green; font-weight: bold;'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); }; script.onerror = function() { console.error('[DEBUG] Chyba při načítání skriptu adsbygoogle.js!'); }; document.head.appendChild(script); } else { console.log('%c[DEBUG] Skript adsbygoogle.js už byl na stránce. INICIALIZUJI REKLAMY!', 'color: green; font-weight: bold;'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); } } }); }); Česká auta za méně? U nás jsou ojetiny levnější než na Slovensku
Test ojetiny Audi A7 Sportback 2,8 FSI quattro S tronic (2011)

Česká auta za méně? U nás jsou ojetiny levnější než na Slovensku

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: Cebia - Foto: Pavel Srp - 21. 5. 2025


Starší, častěji z ciziny, s větším kilometrovým nájezdem, ale levnější. Tak by se dal jednoduše popsat rozdíl mezi ojetými auty, která se prodávala na českém trhu v letošním prvním kvartálu v porovnání s těmi, která se prodávala na Slovensku. V čem všem se český a slovenský trh letos zatím lišily?

Průměrné stáří ojetých aut prodávaných v České republice převýšil letos průměrné stáří ojetých aut na slovenském trhu, přestože v loňském roce tomu bylo opačně. Zatímco v České republice se auta inzerovala s průměrným stářím 9,4 roku, na Slovensku byla vozidla o tři a půl měsíce mladší (9,1 roku). Ještě větší rozdíl byl v letošním roce u aut dovezených ze zahraničí. Podíl těch aut, která byla starší než 10 let, dosáhl v ČR 49,35 %, tedy o 19,4 % více než na Slovensku (29,95 %). Velký rozdíl byl i v podílu dovezených aut starších 15 let, který činil 9,55 %, když v ČR se jednalo o téměř každé čtvrté dovezené auto (23,38 %), zatímco na Slovensku zhruba každé sedmé auto (13,83 %).

„Hlavním důvodem, proč se na Slovensko dovážejí mladší a dražší vozy, je registrační poplatek při první registraci vozu na Slovensku, a tedy i při registraci dovozeného ojetého vozu ze zahraničí. Výše tohoto poplatku je odstupňovaná podle objemu motoru a ekologičnosti provozu vozidla. Registrační poplatek zapříčiňuje nižší počet dovážených ojetin na slovenský trh a omezil i stáří vozů, neboť dovoz starších vozů se pak stává nevýhodný,“ vysvětluje Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která monitoruje oba trhy a pomáhá motoristům bojovat proti podvodům při prodeji použitých vozidel.


TIP: Prověření ojetého auta před koupí

Ověřte si ojeté auto před koupí. Prověření pomocí VIN (čísla karoserie), ale také fyzické prověření vozidla (aktuálně se slevou 200 Kč): více zde


Na Slovensko se dováží zhruba dvě pětiny počtu aut ve srovnání s Českou republikou. Zatímco k nám se v prvním letošním kvartálu přivezlo 34 464 ojetých aut, na Slovensko jen 13 737 ojetých aut. Tamní trh je více nasycen místními vozidly.

Mezi pěti nejčastěji dovezenými vozy z pohledu značek byly v obou případech vozy Škoda, Volkswagen, BMW a Mercedes-Benz. V Česku se mezi pětici dostal i Ford, který obsadil třetí příčku. Oproti tomu Slováci holdují více prémiovým a luxusním značkám, a třetí pozici tak zde obsadilo Audi.

Průměrná cena za ojeté vozy byla na Slovensku vyšší o 3-5 % v závislosti na aktuálním kurzu koruny vůči euru. Zatímco u našich východních sousedů se auta prodávala v průměru za 11 800 eur, v Česku činila průměrná cena 287 000 Kč. Důvodem vyšších prodejních cen na Slovensku byl nejen vyšší podíl prémiových a luxusních vozidel a nižší stáří, ale také vyšší podíl elektromobilů a plug-in hybridů. Zatímco v Česku se prodávalo s čistě elektrickým pohonem každé 46. ojeté auto, na Slovensku to bylo každé 32. A pokud k nim přičteme i plug-in hybridy, pak se jednalo o každé 20. auto v Česku, ale každé 13. na Slovensku.

Elektromobily ztrácí po třech letech až polovinu hodnoty. Nejhůře ze srovnání vychází Tesla

U našich východních sousedů se také prodávala častěji stále vozidla na naftu (47,80 % ČR oproti 54,98 % SR). Rozdíl v podílu aut na benzín dosahoval deseti procentních bodů (46,03 % ČR oproti 36,33 % SR). Díky nižšímu stáří vozidel a vyššímu podílu aut s elektrickým či hybridním pohonem však průměrný nájezd prodávaných aut na Slovensku vykazoval o 5 000 km méně než v České republice (151 000 km ČR oproti 146 000 km SR). Auta se u nás prodávala v průměru o 8 dní déle (67 dní ČR oproti 59 dní SR).

Z pohledu 10 nejprodávanějších modelů měla na obou trzích silnou pozici vozidla značek Škoda a Volkswagen, konkrétně modely Octavia, Superb, Fabia a Golf s modelem Passat. Přesto ale v Česku byl jejich tržní podíl výrazně vyšší, a to zejména u Škody Octavia (9,75 % ČR oproti 5,58 % SR) a Škody Fabia (5,10 % ČR oproti 2,25 % SR). Vozidla Volkswagen Golf i Passat dosahovala na Slovensku zhruba dvoutřetinového podílu oproti ČR. Na Slovensku jsou zase více populární vozy Hyundai (i30 a Tucson) a Kia (Ceed). Do desítky nejprodávanějších modelů se u našich východních sousedů vedle BMW řady 5 vešlo i Audi A6, zatímco u nás jen levnější BMW řada 3. Celkově byl slovenský trh oproti českému více diverzifikovaný, neboť desítka neprodávanějších modelů tvořila jen 21,89 % trhu, zatímco u nás to bylo 30,55 %, tedy o polovinu více.

Co se týče barev, slovenskému trhu více dominovala zejména bílá (20,03 % ČR oproti 24,75 % SR). V Česku se zase prodávalo více aut stříbrných (7,04 % ČR oproti 4,91 % SR), modrých (13,45 % ČR oproti 11,03 % SR) či červených (8,51 % ČR oproti 7,71 % SR).

U nás prodejci častěji uváděli, že vozidlo bylo po prvním majiteli (45,41 % ČR oproti 31,28 % SR). V obou případech se ve velké míře jednalo o klamnou informaci, která měla zatraktivnit vozidlo. Na Slovensku se však s informací o prvním majiteli podvádělo o polovinu méně často než v České republice.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru