Výroba aut má jasně dané postupy, které musí zaměstnanci na lince dodržovat. Vše je spočítáno tak, aby to bylo co nejefektivnější a továrna zvládla vyrobit co nejvíce aut. Některé postupy ale někteří zaměstnanci nemusejí správně dodržet. Správně by je sice měl kontrolovat nějaký mechanismus, ale ne vždy. Kia tak kvůli problémům při výrobě musí do servisů svolat na 23 tisíc elektromobilů Kia EV9. Může jim totiž chybět šroub na sedačce.
Nemusíte se děsit, netýká se to sedadla řidiče ani sedadla spolujezdce. Problém je „naštěstí“ u sedadel ve druhé a třetí řadě. I to by ale mohl být například při nehodě problém. Kia tak vyhlásila svolávací akci, o které informoval v pátek 20. prosince 2024 americký úřad pro bezpečnost silničního provozu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration). Ve zprávě se mluví o tom, že někdo (píše se tu o „chybě pracovníka montážního závodu“) opakovaně nepoužíval všechny šrouby potřebné k uchycení sedadel. Kvůli tomu by mohlo hrozit jejich uvolnění.
Do servisu bude svoláno celkem 22 883 kusů elektrického modelu EV9, ale neznamená to, že všechna tato auta mají tento problém. Kia udává, že chybějící šrouby má asi jen 1 % vyrobených aut. Automobilka však nedokáže říci konkrétně jaká, proto musí zkontrolovat všechny vyrobené kusy modelových roků 2024 a 2025, které byly vyrobeny mezi 25. září 2023 a 12. říjnem 2024 v korejské továrně Autoland Gwangmyeong. To, že by se tento problém mohl týkat i vašeho auta, by mohl prozradit chrastivý zvuk nebo pocitově uvolněné sedadlo, na kterém cestující sedí.