Jen před pár dny se britský magazín Top Gear vydal s Bugatti Chiron na trať Ehra-Lessien, aby ukázal, jak rychlé tohle auto vlastně umí být. Jenomže to byl jenom zastírací manévr. Právě Top Gear společně s Bugatti posledního půl roku pracovali na přepracovaném modelu Chiron, a na tom získat světový rychlostní rekord zpět do své stáje.
Podívejte se, jak se testovaly prototypy Bugatti EB110, je to trochu „na pankáče“
Před pár lety jej stanovil James May ještě ve službách Top Gearu, když s modelem Veyron Super Sport jel 417 km/h. Po něm to zkusil ještě tovární pilot Pierre-Henri Raphanel, který dokonce pokořil rychlost 431 km/h. Jenomže pak přišel Koenigsegg s modelem Agera RS, se kterým v nevadské poušti zajel nový rekord, když atakoval rychlost 457 km/h.
Bugatti od té doby tvrdilo, že o další honbu za rekordy moc nestojí a že se raději bude věnovat výrobě a vývoji nových modelů. To se mu také dařilo a tak si celou záležitost se stanovením rychlostního rekordu rozmyslelo. Ovšem muselo kvůli tomu notně upravit model Chiron, což nad celý rekord dává malý otazník. Bugatti totiž tvrdí, že má nejrychlejší produkční vůz na světě, ale ta úprava standardně k dostání nebude.
Auto bylo prodlouženo o 25 centimetrů, přišlo o zadní křídlo a zadní partie jsou zcela přepracované. Nové je i uspořádání koncovek výfuku, to vše jen kvůli aerodynamice. Kvůli tomu byla upravena také světlá výška. Uvnitř auta pak našla své místo závodní skořepina a bezpečnostní rám. Bugatti tvrdí, že inspiraci pro tuto úpravu našlo u nedávno představené edice Chironu s názvem Centodieci. A je to i vidět!
A konečný rychlostní rekord? Vpravdě extrémní! Bugatti poprvé ve své historii pokořilo rychlost 300 mil v hodině, dokonce se dostalo až na 304,77 mph, tedy 490,48 km/h. Dopomohly k tomu i speciálně vyvinuté pneumatiky Continental, jejichž cena jistě vezme dech. Je ale otázkou, jak dlouho Bugatti tento rekord vydrží. Mluví se totiž o tom, že tuto rychlost chtějí překonat i jiné značky. O slovo se hlásí Koenigsegg s modelem Jesko nebo americký výrobce aut SSC s modelem Tuatara…