Automobilka Bugatti byla velmi úspěšnou v první polovině 20. století i lehce po ní, ale pak její hvězda upadla. O vzestup se ve čtvrté čtvrtině 20. století ale pokusil italský obchodník Romano Artioli, který automobilku v 80. letech koupil. Měl v plánu ji postavit na nohy, což vedlo v Bugatti EB 110. A i dnes je tohle auto opravdovým supersportem.

Díky době svého vzniku – mimochodem v poměrně punkových podmínkách – jde o ryzí supersport. Placatá karoserie, vzhůru výklopné dveře a štíhle tvary. O pohon se staral velmi pokrokový motor V12 s přeplňováním čtyřmi (!) turbodmychadly. To už před téměř třiceti lety! Vždyť vozy Buagtti EB 110 se vyráběly v letech 1991 a 1995. Vzniklo jen 139 kusů.

V nabídce byly dvě verze: základní EB110 GT, která je i v přiložených videích, a výkonnější EB110 SS. Auto, o kterém nyní píšeme, tedy pohání 3,5litrový vidlicový šestiválec s výkonem 411 kW/560 koní v 8000 ot.min a točivým momentem 611 Nm při 8250 ot./min. To mu stačilo k vyvinutí maximální rychlosti až 343 km/h a ke zrychlení z 0 na 100 km/h jen za 3,2 sekundy. Poháněna byla všechna čtyři kola, na která pohon z klikové hřídele přenášela šestistupňová manuální převodovka.

Úvodní video vzniklo před několika dny v Monaku při tradiční akci Top Marques. Ve videu můžeme vidět nejen Bugatti, ale i několik dalších klasických supersportů z 80. a 90. let minulého století jako například Lamborghini Countach nebo Diablo SV.

Mimochodem majitel tohoto auta s ním objíždí různé akce a nebojí se ani šlápnout pořádně na plyn… 🙂