Že jsou si všechna nová podobná jako vejce vejci? Podobně nezáživná a podobně sterilní? Pak byste se měli seznámit s novým Bugatti Bolide, které je vše, jen ne nudné, sterilní a nezáživné. Je to monstrum. Jeho jediný problém je, že naživo moc kol na okruhu ještě nezajel. Ovšem Bugatti tvrdí, že nic rychlejšího ještě nestvořilo.

Bugatti Bolide vychází z modelu Chiron. Prošlo ale takovou spoustou úprav a vylepšení, že jej v tom najdete jen těžko. Na svém webu automobilka píše, že si na začátku všeho položili jedinou otázku. Co kdyby Bugatti dalo vzniknout extrémně lehkému superautu, které by poháněl osmilitrový agregát W16? A odpověď na sebe nenechala dlouho čekat. Nicméně hodnoty, jakými se Bolide chlubí, jsou zatím jen papírové. Jde totiž jen o koncept závodního speciálu, který má ukázat, co vlastně Bugatti umí a co má nejspíš v plánu.

Přečtěte si také:  Je to oficiální. SSC Tuatara je nejrychlejším produkčním autem světa

Extrém se vším všudy

Těch ‚nej‘, na která auto láká, je celá řada. Výkon motoru, kterým je čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný W16 o objemu osm litrů, je 1850 koní. Točivý moment 1850 Nm. Hmotnost auta je pouhých 1240 kilogramů, což znamená, že na jednoho koně výkonu připadá pouze 0,67 kilogramu hmotnosti!

Pokračovat musíme čísly ukazujícími to, jak dobře je motor, ale i celé auto naladěné. Zrychlení z klidu na 100 km/h proběhne jen za 2,17 sekundy, na 200 km/h za 4,36 sekundy, na 300 km/h za 7,37 sekundy, na 400 km/h 12,08 sekundy a na 500 km/h za 20,16 sekundy! Děsivá čísla, co myslíte? Pak je tu ale ještě jedna hodně zajímavá hodnota. Nové Bugatti umí zrychlit z 0 na 500 km/h a brzdit zase na 0 jen za 33,62 sekundy.

Hmotnost a aerodynamika především

Výkon motoru je jedna věc, ale tou druhou je aerodynamika, bez které by Bugatti s modelem Bolide nebylo tam, kde je. Respektive nejspíš bude. Pořád jde jen o prototyp a výše zmíněná čísla jsou jen studií. Základem auta je karbonový monokok, který obepíná monstrózní motor. Zajímavé je, že auto je vysoké jen 995 milimetrů, stejně, jako Bugatti Typ 35. Co šlo, to je vyrobené z karbonu nebo titanu. Řada dílů byla vytištěna na 3D tiskárně, to proto, aby byla co nejtenčí. Superlehká jsou i kola, která jsou vyrobená z hořčíku. Lehké jsou i brzdy, které jsou ze světa F1.

Bolide je aerodynamická dokonalost. Automobilka si opravdu dala záležet na tom, aby auto nejen dobře vypadalo, ale aby byl jeho design hlavně funkční. Zajímavá je střecha, která je při klidné jízdě hladká, při ostřejší se na ní ukáží speciální aerodynamické prvky, zlepšující přítlak auta. O ten se stará také přední i zadní křídlo, přičemž ve chvílích, kdy je to potřeba, jsou obě křídla schopna generovat přítlak až 2,6 tuny. Maximální boční přetížení auta by pak mělo být až 2,8 G.

Přečtěte si také:  Modernizované Porsche Panamera zvládlo Nürburgring za rekordních 7:29.81

Nový rekordman Nürburgringu?

Bugatti má s novým závodním speciálem, Bolide není určen na silnice, velké plány. Prvním z nich je pokořit okruh Nürburgring. Automobilka tvrdí, že Bolide zvládne okruh zajet v čase 5:23,1. Reálné to jistě je, ale bude záležet na mnoha okolnostech. V prvé řadě na tom, jestli Bolide nakonec opravdu vznikne.