bugatti_divo-a-bugatti_type_35-targa_florio- (3)

Historie a současnost spolu často skvěle ladí. Když se na trati legendárního závodu Targa Florio potkají dvě automobilové legendy, nemůže to dopadnout špatně. Vedle sebe tu stojí epické Bugatti type 35 s nejnovějším Bugatti Divo.

Pojďme začít tím starším z nich. Bugatti Type 35 je jedním z nejúspěšnějších závodních automobilů historie. Vždyť mezi lety 1927 až 1931 si závodní scénu prakticky podmanily a nedaly jiným automobilům šanci. Za volantem seděly hvězdy historického motorsportu, jako jsou René Dreyfus, vítěz Grand Prix Monaka v roce 1929, William Grover-Williams, ale i Louis Chiron. Mimochodem je to také auto, s nímž úspěchu v závodě Targa Florio v roce 1928 dosáhla česká závodnice Eliška Junková

Přečtěte si také:  Peugeot popisuje historii volantu: od jednoduchých řidítek po multifunkční zařízení

Bugatti Type 35 mělo tedy skvělé jízdní vlastnosti, které navíc podporoval také silný motor. Pod přední, poměrně subtilní kapotou se ukrývaly potentní řadové (!) osmiválce. Ačkoliv šlo původně o závodní vůz, stačilo jej doplnit světlomety a blatníky a rázem jste mohli z „okruhu“ vyjet na silnici a užívat si vítr ve vlasech ve sportovním roadsteru.

Oproti tomu Bugatti Divo je nejmodernějším počinem značky. Základem se stalo Bugatti Chirón, ale celé auto je výrazně přepracované. To z fotografií má navíc karoserii vyvedenou v modrém karbonu.

O pohon se stará osmilitrový motor W16 s přeplňováním čtveřicí turbodmychadel. Díky tomu na všechna čtyři kola putuje 1500 koní a 1600 Nm. Dynamika? Dechberoucí. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 2,4 sekundy a maximální rychlost činí 380 km/h.

Přečtěte si také:  Historie elektromobilů Peugeot je bohatá. Prvopočátky sahají až do začátku minulého století

A kde, že se to obě auta potkala? Je to v místech, kde se jezdil závod Targa Florio. Místo se nachází v sicilském pohoří Madonie a start i cíl je ve městě Cerda. Založil ho v roce 1906 obchodník s vínem a automobilový závodník Vincenzo Florio.