Svět superaut se za posledních pár let hodně změnil a hlavně hodně zrychlil. Výkony přesahující 1000 koní už dnes nejsou tak k neuvěření, a zrychlení, které je otázkou mrknutí oka, je standardem. Co se ale nemění, je fakt, že jedny z nejrychlejších a nejdražších superaut vyrábí automobilka Bugatti.

Její nejnovější počin, model Bugatti Divo, byl sice představen už před dvěma lety, ale k zákazníkům se první kusy začaly dostávat až letos na jaře. A těch zákazníků mnoho není, Divo totiž vznikne jen v omezené, 40kusové sérii.

Divo vychází z modelu Chirón, nabídne ale mnohem lepší aerodynamiku a o něco výraznější design. Mimochodem, oproti Chirónu nabízí Divo přítlak o 90kilogramů vyšší, celkem dokonce 456 kilogramů. Rozdíl je i v hmotnosti výfukové soustavy a to 35 kilogramů.

Je potvrzeno, že Bugatti na SUV kašle. Raději se bude věnovat tomu, co dělá teď

O pohon tohoto super auta se stará motor W16 o objemu 8 litrů, který je přeplňovaný čtveřicí turbodmychadel. Výsledný výkon auta je 1500 koní při 6700 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment je 1600 Nm a dostupný je mezi 2000 a 6000 otáčkami za minutu.

A teď to nejdůležitější číslo. Oněch 40 zákazníků si na své Divo muselo připravit 5 milionů eur, tedy asi 125 milionů korun. Ale asi to není zas tak moc, Divo bylo vyprodáno ještě předtím, než jej automobilka poprvé naživo ukázala.