Bugatti Chiron 9

U Bugatti se budou dít velké věci, alespoň to slibuje šéf značky Stephan Winkelmann. Vzniknout by mohla rychlejší verze Bugatti Chiron, která by mohla jezdit až 500 km/h, ale také nové SUV, jehož design je prý již hotov. Tyto a některé další informace prozradil v rozhovoru pro Automobile magazine.

Současné Bugatti Chiron je samozřejmě rychlejší než předchozí Veyron, za což může nejen zvýšený výkon, ale také upravená aerodynamika a celkově modernější konstrukce. Zvyšovat rychlosti – byť jen o jeden kilometr za hodinu – nad 400 km/h je ale už opravdu těžké, proto není dosažení mety 500 km/h vůbec nic jednoduchého.

Nezáleží tady ale jen na autě, jeho aerodynamice, výkonu či zpřevodování, ale také na pneumatikách, protože čím vyšší rychlostí auto jede, tím více jsou pneumatiky zatěžované. A to je v současnosti ten největší problém, protože výrobci v současnosti takové pneumatiky nenabízejí. I to je důvod, proč je i maximální rychlost Chironu omezena “jen” na 420 km/h.

Chcete vlastnit Bugatti Chiron, ale nechcete na něj čekat? Jedno je na prodej v Německu

Bugatti by se ale na rychlosti 500 km/h a více mohlo dostat. Mělo by to jít cestami dalšího zvýšení výkonu a současného snížení hmotnosti. Možné jsou také jiné karosářské varianty Chironu, což už naznačily modely Divo a La Voiture Noire.

Motor? Asi by zůstal ten aktuální, 8,0litrový, čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný W16. Bylo by nicméně potřeba pohnout se sériovým výkonem 1103 kW a točivým momentem 1600 Nm. K elektrifikaci by však s největší pravděpodobností dojít nemělo.

Ta hlavní otázka ovšem je, bude-li to Bugatti opravdu řešit. Winkelmann byl totiž opatrný a řekl, že to není aktuální věc. Dojde k tomu prý pouze ve chvíli, kdy by bylo dosažení 310mph, respektive 500km/h důležité z obchodního hlediska.

Zajímavé je i informace o novém SUV. Třídveřový, superluxusní zvýšený model je již hotov. Už ho prý vidělo i několik potenciálních zákazníků a líbil se jim. Uvede ho ale Bugatti na trh? To je velmi těžká otázka, protože v současnosti pro to také není důvod a prý ani budget. Po úspěchu Rolls-Royce Cullinan či Lamborghini Urus si ale myslíme, že na trhu pro takové auto jistě prostor je.