Britská novinářka označila reklamu na nový Defender jako sexistickou. Zakáží ji snad?

Autor: Anina Russová - 26. 9. 2019


Poslední dobou hodně přemýšlíme nad tím, kam se vlastně svět ubírá. To, že se všechno mění, je opravdu hodně vidět v automobilových reklamách. Ty totiž musejí být sterilní, přísně genderově vyvážené a hlavně za žádných okolností nesmí ukazovat zábavnou a možná i trochu nebezpečnou jízdu. Jakmile se tak stane, je zle.

Jen si vzpomeňte na všechny ty zakázané reklamy, třeba na Toyotu GT86 nebo nedávno na Volkswagen Golf. A co mají společného? Zakázali je ve Velké Británii. Tam se prostě na zábavu za volantem, na genderovou vyváženost a na korektnost dívají poněkud odlišně. A tak se asi není co divit, že kritika na (podle nás moc povedenou) reklamu na nový Land Rover Defender přišla právě z britských ostrovů.

Tuto reklamu na Toyotu GT86 ve Velké Británii zakázali. Driftuje se tam!

Reklama představí jak Defender, tak britského horolezce Kentona Coola, který 14krát zdolal Mount Everest. I reklama začíná jeho lezením na skálu, ale poté, co se Kenton začal kochat báječným výhledem, přišla mu zpráva s tím, aby hlavně nepřijel domů pozdě. Kenton proto sedne do Defenderu a jede nejkratší možnou cestou, tedy přímo za nosem, což znamená přes skály, kopce, řeky a pláně.

Reklamu si pusťte a dejte nám vědět, jestli na ní shledáváte něco závadného. My rozhodně ne, ale britská novinářka Mariella Frostrup to vidí jinak. Podle ní by Land Roveru měla být hanba, když Defender zobrazuje v rukou svalnatého alfasamce. Prý značka asi chce, aby její auta kupovali jen muži přitom ale existuje celá řada žen, které také mohou dělat podobné věci. Prý je asi čas prodat, aby prodala svůj Land Rover Defender a koupila auto od automobilky, která si váží žen – řidiček.

Že jsou to žvásty asi netřeba nijak vysvětlovat. Ostatně to si myslí i jedna z britských feministek, která Marielle odpověděla, že je to blbost. Není prý potřeba hledat pobouření ve všem.

Ke všemu se vyjádřil také Land Rover. Ten upozornil, že vždy ke všem, svým modelům najímá ambasadory z řad mužů i žen a Defender není výjimkou. Jen ty reklamy budou do světa vypouštěny postupně. Co jí také odpovědět jiného. Ta dáma si nevidí ani na špičku nosu. Jsme si jisti, že pokud se svým Defenderm někdy jela někam jinam než do nákupního centra, byl by to zázrak. Smutná doba…


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru