Mercedes-Benz třídy G je na trhu dlouhá desetiletí. Poprvé spatřila světlo světa roku 1979 a od té doby se designově změnila jen minimálně. A to i ve druhé generaci. Ovšem, co se techniky a technologií týče, ušla mílové kroky.

Právě druhá generace byla odhalena v roce 2018, kdy mimo jiné do vínku dostala nezávislé přední odpružení namísto dosavadní tuhé nápravy. A toho se rozhodl využít Brabus, který z vrcholné verze AMG G 63 udělal fantastický pick-up. Jak? V prvé řadě celé auto rozšířil a protáhl. Rozvor je delší o půl metru, což géčku dává celkovou délku 5,31 metru. Rozhodně to není žádný drobeček.

Zajímavostí je, že podle Brabusu má jejich pick-up stejnou torzní tuhost jako sérový model třídy G. Mimochodem zůstaly mu samozřejmě i portálové nápravy, které stojí z velké čísti za terénními schopnostmi auta. Brabus je navíc trochu upravil, vylepšil například zavěšení, aby jejich projekt s názvem 800 Adventure XLP dokázal jezdit po světě třeba i po apokalypse. Nová jsou také 22palcová kola obutá do terénních pneumatik Pirelli Scorpion ATR o rozměru 325/55 R22. Brabus auto přizvedl, takže světlá výška je 49 centimetrů a naviják umístěný na přední části auta utáhne až 4,5 tuny. 

Extrémní Brabus 700 je přesně to, co budete nutně potřebovat

Pod kapotou zůstal čtyřlitrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec. Sériových 585 koní a točivý moment vrcholí 850 Nm je ale pro tunera málo. Brabus se samozřejmě rozhodl výkon zvýšit a jak možná tušíte, výsledkem je právě číslovka z názvu. Pick-up se může pochlubit 800 koňmi a točivým momentem rovných 1000 Nm.

Brabus drží krok se současnou dobou a tak se rozhodl věnovat se nejen autu, ale i jeho příslušenství. Mezi to – pokud pomineme asi tak tunu karbonových dílů – patří i moderní dron. Je od německé firmy Wingcopter a dá se zařadit mezi závodní drony, protože je schopen dosáhnout rychlosti až 240 km/h. Zároveň unese až 6kilogramovou zátěž a dosah letu je 120 kilometrů. Brabus si za 800 Adventure XLP účtuje 666 386 eur, tedy asi 16,5 milionu korun.

Premiéra této novinky měla proběhnout na letošním autosalonu v Ženevě, ale tento autosalon byl zrušen.

Chystali jste se na autosalon do Ženevy? Švýcarská vláda ho zrušila. Co na to automobilky?