BMW neplánuje přestat nabízet auta se spalovacími motory, potvrdil to sám šéf výzkumného a vývojového oddělení automobilky Frank Weber. Je to reakce na zákulisní zprávy, které se v poslední době objevovaly v médiích. Jeho vyjádření je naprosto jasné, protože řekl, že „je to úplný nesmysl“.
Omezit se výhradně na elektromobily je ještě příliš brzy, i s ohledem na to, jak se vyvíjí například i jednání kolem emisní normy Euro 7. Ta má platit velmi brzy, už v roce 2025, ale stále ještě není finálně schválená. Rok 2035, kdy má v plánu EU zakázat prodej aut s „nenulovými“ emisemi CO2, je tak opravdu velmi daleko.
Stejně tak není dobré se zaměřovat výhradně na elektromobily, navíc v době, kdy státy EU ruší na jejich nákup dotace (naposledy například před pár dny Německo). Podle prezidenta Ústředního svazu německých obchodníků s auty (ZDK) Arneho Joswiga pocítí zrušení dotací na elektromobily zejména právě autosalony a prodejci nových aut. Lidé totiž s dotací na elektromobily počítali a s tím si je také objednávali. Jenže teď finanční příspěvek nedostanou a to bude velký zásah do rozpočtů. I kvůli tomu tak nakonec někteří zákazníci své objednávky elektromobilů ruší. ZDK odhaduje, že jen do konce letošního roku půjde o objednávky asi na 60 tisíc elektromobilů. A že nejde jen o plané řeči, to už potvrzuje i mluvčí automobilky Audi, která pro magazín Automobilwoche potvrdila, že zákazníci objednávky elektromobilů ruší.
A i proto je dobré spalovací motory v nabídce ponechat. BMW sice elektrická auta nabízí a nadále nabízet bude, přičemž portfolio nabídky se ještě rozšíří, ale nechce se spoléhat výhradně na ně. Auta se spalovacími motory v nabídce bude mít – ať už jako mild-hybridy anebo jako plug-in hybridy (a to se týká i modelů BMW M) – co nejdéle to bude možné. Frank Weber na spekulace o konci spalovacích motorů u BMW řekl: „Za prvé, není to pravda. A za druhé, tvrzení, že se v této situace už nedá nic dělat, také není pravda.“ Reaguje tím i na zprávy o tom, že nástup elektromobility už se nedá zastavit.
A proti zákazu spalovacích motorů v EU je i nejvyšší šéf automobilky BMW Oliver Zipse. Ten už několikrát řekl, že „Evropa potřebuje technologickou neutralitu, nikoliv diktát“. Pokud by totiž EU prosadila konec spalovacích motorů, mohli by se evropští výrobci automobilů dostat do náročné cenové války s čínskými výrobci automobilů. A to je pro Evropu riziko (i bezpečnostní). Neznamená to však, že by Zipse nechtěl „čistější planetu“, jen by rád ve větší míře spoléhal například na syntetická paliva.
Zcela odlišná situace je ale u jiných německých výrobců, protože například v koncernu Volkswagen je elektromobilita v EU „jasná věc“ do pár let (cca do 2032; a například Audi nové spalovací auto nepředstaví po roce 2026) a plně elektrický chce být i Mercedes-Benz (do roku 2030).
BMW si může plánovat co chce. Až lidi zjistí jak moc Čína utekla světu v technologiích El.aut tak už si nějaká BMW či Audi nikdo nekoupí. A to jsem fanoušek Audi