2022-bmw_m4_csl- (28)

BMW M4 CSL na motorové brzdě ukázalo, že má výrazně vyšší výkon, než udává výrobce

Autor: Pavel Srp - Zdroj: youtube.com - Foto: BMW - 19. 10. 2022


Je prakticky jisté, že výkon, který udává automobilka v technických údajích, auto prakticky nemá. Potvrzují to měření na motorové brzdě. Někdy je naměřeno více, jindy méně. V případě BMW M4 CSL to bylo více, než automobilka slibovala. A to docela znatelně.

BMW M4 CSL je nejostřejší verzí em čtyřky, která má sice stejný základ motoru, ale ještě trochu upravený. M4 CSL vychází z M4 Competition, ale má o 30 kW/40 koní vyšší výkon. Podle technických údajů by tak mělo mít 405 kW/550 koní. Maximum točivého momentu je podle BMW 650 Nm.

To se ale na motorové brzdě nepotvrdilo. BMW M4 CSL totiž bylo naměřené výrazně víc. Na grafu se ukázalo 443 kW/603 koní a 720 Nm ve velmi širokém spektru od 2750 do 5950 ot./min. Podle majitele, kterým je instagramový uživatel s přezdívkou bmw_m_collector, jde o zcela sériový vůz, není na něm ani jedna úprava, ale souhlasí s tím, že jede opravdu velmi rychle.

Verze CSL dostala kromě posíleného motoru i řadu dalších úprav, které spočívají v přeladění a přenastavení podvozku, je tu výraznější podíl dílů z uhlíkových kompozitů, což dopomohlo ke snížení hmotnosti o přibližně 100 kg oproti BMW M4 Competition, nové jsou i šestipístkové přední brzdiče a podobně. Poháněna jsou výhradně zadní kola, čtyřkolka v tomto případě není dostupná.

Podobný výsledek ukázalo měření při příchodu současné generace BMW M3. Tehdy se na motorovou brzdu postavila obyčejná M3, která má mít 480 koní a 550 Nm, přičemž měření ukázalo 503 koní a točivý moment 607 Nm. Podobně pozitivní výsledek byl i u M3 Competition, které má mít 510 koní a 550 Nm. Měřením se zjistilo, že je to dokonce 546 koní a 703 Nm. Více si můžete připomenout v tomto článku.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru