V nejnovější generaci přišla BMW řady 1 a řady 2 o pohon zadních kol a šestiválce. Výkonné motory jim ale nechybějí. Jak se dokáže poprat testovací řidič Uwe Sener za volantem BMW M235i xDrive Gran Coupe s okruhem Hockenheimring?

Toto testovací kolo tu zajel Uwe Sener v rámci testování magazínu Sport Auto, který podobná auta na okruzích testuje často. Kromě Hockenheimringu jezdí často i na Nürburgring. Vždy vezme auto a snaží se na okruhu co nejrychlejší čas, aby se dala jednotlivá auta mezi sebou porovnat.

A jaký čas tedy BMW M235i xDrive Gran Coupe na okruhu zajelo? Časomíra se nakonec zastavila na 2:06.1. A jaký je to čas? Pro srovnání lze použít jednoho z největších rivalů, kterým je stejně výkonný Mercedes-AMG CLA 35 4Matic, který zajel čas: 2.04,9. Naopak třeba také podobně výkonný SEAT Leon Cupra R ST zajel okruh za 2.06,7. Docela překvapivý je však čas hot-hatche Renault Megane R.S. Trophy, který cílovou pásku prolétl už po 2.00,8.

Přečtěte si také:  „Automatizovaná jízda může sloužit jedinému účelu: zajistit bezpečnější a pohodlnější cestování,“ říká šef vývoje automatizovaných jízdních systémů v BMW

BMW M235i xDrive Gran Coupe pohání dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem. Jeho výkon je 225 kW/306 koní a točivý moment 450 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere pouhých 4.8 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. V přímce jde i díky pohonu všech kol o hodně rychlé auto, o něco horší je to ale v zatáčkách, protože jde o auto naladěné spíše nedotáčivě. Na to i na celé kolo se můžete podívat v přiloženém videu.