BMW divize M je dobře známá pro své poměrně velké motory. Jenomže současná doba jim nepřeje a ta budoucí je už odmítne úplně. To ale neznamená, že by se právě BMW M hodlalo svých velkoobjemových motorů vzdát, jako to udělal například Mercedes AMG. Potvrdil to v nedávném rozhovoru pro magazín CarExpert sám šéf divize BMW M Frank van Meel.
V rozhovoru konkrétně řekl, že umístit pod kapoty modelů BMW M malý motor v kombinaci s bateriovým pohonem by prostě pro automobilku nebylo správnou cestou. To znamená, že BMW se rozhodně nehodlá vzdát jak šestiválců, tak samozřejmě osmiválců. Nicméně elektrifikaci se asi nevyhne. Ostatně, už model XM jasně ukazuje, jakou cestou se BMW hodlá dát. Vždyť jej pohání osmiválec o objemu 4,4 litru, který je plug-in hybridní. Stejnou pohonnou jednotku bude mít i nové BMW M5.
„Prostě stejně chceme mít silný základní motor. To znamená, že by pro nás přechod na malé motorizace kombinované s velkými bateriemi nebyl tou správnou cestou. Pro nás bude následně důležitý přechod na čistou elektřinu, což chceme udělat správným způsobem,“ řekl v rozhovoru van Meel. A prozradil také, jak to má divize M v plánu právě s tou elektrifikací. Podle van Meela není ještě technologie EV na takové úrovni, aby zvládla ostrá auta zaměřená třeba i na závodní tratě.
BMW zruší nabídku modelů BMW M. Brzy už si je koupíte jen jako Competition, CS nebo CSL
„Takové auto musí zvládnout jedno nebo dvě kola v plné rychlosti na Nürburgringu. Jenomže když tohle zvládne a vy jedete třeba 250 km/h, tak už pak nikam dál nedojedete. A to je v současné době velké omezení,“ řekl také. Hyundai s modelem Ioniq 5 N by s ním ale asi nesouhlasil…