Downsizing a elektromobilita v poslední dekádě zabily spoustu velkých motorů. A zabíjejí je pořád. Porsche by si ale svůj benzinový osmiválec mělo ponechat do další dekády. Přesto i ten musí projít nějakými změnami.
Čtyřlitrový osmiválec Porsche musí být připraven na emisní normu Euro 7. Ta ale zatím ještě neplatí, protože EU dosud neschválila její kompletní znění. Problémem také bude hlučnost motoru, protože EU v roce 2026 plánuje její znatelné zpřísnění. Německý výrobce tak bude muset zapracovat i na ztišení výfuku.
Šéf prodeje modelové řady Porsche Panamera Thomas Freimuth řekl v rozhovoru pro australský magazín Car Sales, že automobilka tedy vyvíjí nové komponenty, které mají osmiválec udržet v souladu s chystanou emisní normou Euro 7. „My víme, že náš motor je pro emisní normu Euro 7 připraven, to není problém. Musíme jen přidat některé díly, které už vyvíjíme.“ To prý ale nutně neznamená, že motor bude muset být výrazněji elektrifikován.
V Porsche se také připravují na to, že auta budou muset být tišší. S tím však souvisí to, že se v Porsche obávají toho, že Panamera přijde o část emocí, které při jízdě produkuje.
Přestože se tento čtyřlitrový osmiválcový motor s dvěma turbodmychadly dožije další dekády, očekává se, že Porsche nebude vyrábět tolik aut, která ho pod kapotou budou mít. Porsche totiž před časem zopakovalo (ve výroční zprávě a zprávě o udržitelnosti 2023), že do roku 2030 bude prodej elektromobilů tvořit až 80 % všech prodejů. Pomohou tomu jistě nedávno představený čistě elektrický Macan, ale i chystané nové generace Boxsteru a Caymanu a později i Cayennu, které už budou také výhradně elektrické. Přesto Porsche malou berličku využilo. V té samé zprávě totiž také dodalo, že to bude „záviset na poptávce zákazníků, rozvoji elektromobility a také na konkrétních částech světa“.