Nejnovější počin automobilky Bentley a zároveň jediné SUV v nabídce, model Bentayga, nabízí celou řadu superlativů. Nejen, že se jedná o nejsilnější a nejrychlejší sériově vyráběné SUV, fascinující je také exkluzivita a technologická vyspělost vozu. Špičkové technologie však potřebují také pořádnou základnu v podobě elektronických systémů a právě na ně automobilka nabízí detailnější pohled.

Pod vším tím prémiovým materiálem se nachází nekonečné délky kabeláže, chladičů, řídících jednotek. Ještě aby ne. Samozřejmostí pro Bentaygu je například radarový systém pro adaptivní tempomat, 12 čidel parkovacího asistenta kolem celého vozu, dále šest kamer, které vytvářejí dokonalý pohled na vůz z „ptačí perspektivy“. Nesmíme zapomenout ani na stovky diod, které mají na starost ambientní osvětlení interiéru, ale také vnější světlomety. Pokud nahlédnete do Bentaygy náročnějšího klienta, pravděpodobně nebude chybět ani chladnička nebo hi-fi systém, který má celkem 18 reproduktorů. A takovou třešničkou na dortu je natahovací strojek Breitling, který je zasazený do přístrojové desky spolu s příplatkovými hodinkami té samé značky. Tahle legrace vás vyjde bezmála na čtyři miliony korun.

Přečtěte si také:  Bentley Bentayga dostane nová karbonová kola. Jsou největší na světě

A protože v takovém voze není prostor pro chyby, musí být zejména elektronika naprosto bezchybná a v těch nejdůležitějších případech také zdvojená. Vůz tak disponuje 90 řídícími jednotkami, které spolu komunikují v lokální síti přímo ve voze. Hlavní řídící jednotku auta řídí systém, který obsahuje více než 100 milionů řádek kódu. Přes tento procesor protečou veškerá data o voze. Od jednoduchého upozornění na nezapnuté pásy až třeba po komplikovaný systém jízdní stability vozu. A mezi to se musí vměstnat všechny ty technologické vychytávky.

Jenom propojení těchto systémů je neskutečná podívaná. Jak můžete vidět na fotografiích, komplexnost a složitost takové kabeláže je těžko pochopitelná. Pokud byste všechny kabely vozu dali na váhu, displej by svítil číslovkou 50. Ano, jenom kabeláž do takhle pokročilého SUV váží 50 kg. Na délku takový systém měří přes 30 km! Byť je to všechno strašně fascinující, o spolehlivosti po pár letech by se daly vést asi dlouhé debaty.