O tom, že Bentley Bentayga dostane nové motory se mluví už dlouho. Zmiňovány byly zejména dvě pohonné jednotky. Toto okázalé SUV mělo dostat benzinový motor V8 a plug-in hybridní pohonné ústrojí. A právě první jmenovaný byl oficiálně představen.
Bentley Bentayga se dosud nabízelo se dvěma motory. Jedním z nich byl benzinový dvanáctiválec, tím druhým vznětový osmiválec s trojitým přeplňováním pocházející z Audi SQ7 TDI. Nabídku nejnověji rozšiřuje benzinový vidlicový osmiválec, který však slovní spojení „základní motorizace“ díky svým dynamickým schopnostem staví do poměrně nového světla.
Vždyť 4,0litrový motor nabídne výkon 404 kW/550 koní a točivý moment vrcholí 770 Nm. Díky tomu je zrychlení z 0 na 100 km/h pro toto 2,5 tuny vážící auto otázkou jen 4,5 sekundy a maximální rychlost se zastaví na 290 km/h. Ve srovnání s vrcholným V12 je zrychlení pomalejší o 0,4 sekundy a maximální rychlost je o 6 km/h nižší. To je ale v praxi na silnici prakticky neznatelné.
Oficiální premiéra se odehraje na letošním autosalonu v Ženevě, kde se má představit také plug-in hybridní verze. O té jsou však všechny informace nepotvrzené, ale spekulace tvrdí, že o pohon se bude starat elektromotor v kombinaci s benzinovým motorem V6. Mělo by tak jít o pohonné ústrojí, jež bude vycházet z Porsche Panamera 4 E-Hybrid. Očekává se tak 2,9litrový šestiválec biturbo s výkonem 243 kW/330 koní a točivým momentem 450 Nm ve spojení s elektromotorem se 100 kW/136 koňmi a točivým momentem 400 Nm. Celkový systémový výkon je v případě plug-in hybridní panamery naladěn na 340 kW/462 koní a točivý moment vrcholí 700 Nm. Poháněna jsou všechna čtyři kola. Na to, jakých hodnot bude dosahovat pod kapotou velkého SUV si však budeme muset ještě dva měsíce počkat.