Jaké jsou preference českých žen při výběru auta, zjišťoval unikátní průzkum společnosti Arval mezi 500 ženami z Česka. Klíčovou roli hraje při výběru nového auta cena, důležité jsou pro ženy také parametry jako stav vozidla či asistenční služby. Naopak barva při výběru není důležitá. Ženy auto využívají v usnadňování každodenního života a cestují na spíše kratší vzdálenosti.
Cena je stále klíčová, na barvě nezáleží
Oblíbené tvrzení, že se ženy při výběru auta rozhodují podle barvy, je nesmysl a mýtus. Klíčovou roli hraje u žen cena, rozhoduje se podle ní až 84 % z nich. Podobně důležitý je pro ně také stav vozidla. Mezi další často zmiňované preference patří velikost, značka, typ pohonu, typ karoserie, výkon a výbava.
Ženy vnímají auto jako praktického pomocníka pro každodenní život, od kterého očekávají především funkčnost a spolehlivost, na barvě jim příliš nezáleží. Barva je prioritou při výběru auta jen u necelého procenta žen a určitou roli hraje u 25 %. O něco důležitější je barva auta spíše pro mladší ženy.
Auto je pro ženy hlavně praktický pomocník
Auto ženy oceňují především kvůli jeho užitné hodnotě. Podle průzkumu Arvalu si 35 % žen nedokáže život bez auta představit, dalších 25 % si to spíše nedokáže představit. Nejčastěji ženy využívají automobil k dojíždění do práce, na nákupy, víkendové výlety a vození dětí do škol. Ženy také oceňují asistenční služby, které auta nabízí, zejména parkovací senzory, parkovací kameru, hlídání mrtvého úhlu, tempomat či sledování únavy řidiče.
Názory žen se naopak liší, pokud jde o příležitost k výměně auta za jiný model či značku. Více než čtvrtina žen uvádí jako jeden z hlavních důvodů pro změnu auta narození potomka. Téměř 20 % žen vidí jako vhodný okamžik nástup do nové práce, dalším rozšířeným důvodem je stěhování do nového bydlení, které jako relevantní důvod uvádí 8,6 % z dotázaných.
Většina žen najezdí denně autem do 10 kilometrů
Průzkum Arvalu také zjišťoval, jakou vzdálenost ženy s autem každý den ujedou. Typická řidička obvykle jezdí kratší vzdálenosti, zejména ve velkých městech je to méně než 10 km denně. Na druhém místě je vzdálenost 11-25 km. Naopak pouze 2 % tázaných žen najezdí denně přes 100 kilometrů.
A jaká je oblíbená značka českých žen? Překvapivě až 44 % žen vysněnou značku auta nemá. Nejpopulárnější značkou je Škoda, kterou uvedlo 11 % žen. Na druhém místě se umístil Volkswagen, který jako vysněné auto zvolilo 3,9 tázaných žen, a o třetí místo se dělí Toyota a Volvo. Elektromobil Tesla jako auto svých snů uvedlo 1,5 % žen, a to zejména ženy z velkých měst.
„Průzkum ukázal, že největší podíl žen najezdí denně autem méně než 10 km. To se týká především žen z velkých měst. Dalších téměř 33 % najezdí 11-25 km. Obecně lze říci, že pro řidiče a řidičky, kteří pravidelně cestují krátké vzdálenosti a ročně najedou v průměru 5 – 20 tisíc kilometrů, představuje operativní leasing výhodnou službu,” doplňuje Martina Blatnická, Commercial Director Arval CZ.