prvni-jizda-skoda-scala

Barva auta? Mýtus! Českým ženám na ní tolik nezáleží, zajímá je hlavně cena

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: Arval - Foto: Pavel Srp - 10. 9. 2024


Jaké jsou preference českých žen při výběru auta, zjišťoval unikátní průzkum společnosti Arval mezi 500 ženami z Česka. Klíčovou roli hraje při výběru nového auta cena, důležité jsou pro ženy také parametry jako stav vozidla či asistenční služby. Naopak barva při výběru není důležitá. Ženy auto využívají v usnadňování každodenního života a cestují na spíše kratší vzdálenosti.

Cena je stále klíčová, na barvě nezáleží

Oblíbené tvrzení, že se ženy při výběru auta rozhodují podle barvy, je nesmysl a mýtus. Klíčovou roli hraje u žen cena, rozhoduje se podle ní až 84 % z nich. Podobně důležitý je pro ně také stav vozidla. Mezi další často zmiňované preference patří velikost, značka, typ pohonu, typ karoserie, výkon a výbava.

Ženy vnímají auto jako praktického pomocníka pro každodenní život, od kterého očekávají především funkčnost a spolehlivost, na barvě jim příliš nezáleží. Barva je prioritou při výběru auta jen u necelého procenta žen a určitou roli hraje u 25 %. O něco důležitější je barva auta spíše pro mladší ženy.

Auto je pro ženy hlavně praktický pomocník

Auto ženy oceňují především kvůli jeho užitné hodnotě. Podle průzkumu Arvalu si 35 % žen nedokáže život bez auta představit, dalších 25 % si to spíše nedokáže představit. Nejčastěji ženy využívají automobil k dojíždění do práce, na nákupy, víkendové výlety a vození dětí do škol. Ženy také oceňují asistenční služby, které auta nabízí, zejména parkovací senzory, parkovací kameru, hlídání mrtvého úhlu, tempomat či sledování únavy řidiče.

Cenu ojetého vozu ovlivňuje i jeho barva. Jakou barvu byste měli zvolit pro hladký prodej? A jakou naopak ne?

Názory žen se naopak liší, pokud jde o příležitost k výměně auta za jiný model či značku. Více než čtvrtina žen uvádí jako jeden z hlavních důvodů pro změnu auta narození potomka. Téměř 20 % žen vidí jako vhodný okamžik nástup do nové práce, dalším rozšířeným důvodem je stěhování do nového bydlení, které jako relevantní důvod uvádí 8,6 % z dotázaných.

Většina žen najezdí denně autem do 10 kilometrů

Průzkum Arvalu také zjišťoval, jakou vzdálenost ženy s autem každý den ujedou. Typická řidička obvykle jezdí kratší vzdálenosti, zejména ve velkých městech je to méně než 10 km denně. Na druhém místě je vzdálenost 11-25 km. Naopak pouze 2 % tázaných žen najezdí denně přes 100 kilometrů.

A jaká je oblíbená značka českých žen? Překvapivě až 44 % žen vysněnou značku auta nemá. Nejpopulárnější značkou je Škoda, kterou uvedlo 11 % žen. Na druhém místě se umístil Volkswagen, který jako vysněné auto zvolilo 3,9 tázaných žen, a o třetí místo se dělí Toyota a Volvo. Elektromobil Tesla jako auto svých snů uvedlo 1,5 % žen, a to zejména ženy z velkých měst.

„Průzkum ukázal, že největší podíl žen najezdí denně autem méně než 10 km. To se týká především žen z velkých měst. Dalších téměř 33 % najezdí 11-25 km. Obecně lze říci, že pro řidiče a řidičky, kteří pravidelně cestují krátké vzdálenosti a ročně najedou v průměru 5 – 20 tisíc kilometrů, představuje operativní leasing výhodnou službu,” doplňuje Martina Blatnická, Commercial Director Arval CZ.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru